2015. május 8., péntek

A könyvespolcom

A könyvespolcom

Nem igazán nagy, szegényes a készlete, és óriási a kesze-kuszassága, hisz bizonyos sorozatokból alig egy vagy két rész van meg a polcomon. Ahogy látszik nem vagyok egy gyűjtő. Ha könyvet veszek, azért teszem, mert kíváncsi vagyok vagy vágyom rá. Többször fordul elő velem, hogy nem egy új könyvre, hanem egy sorozat új kötetére vágyom. Sajnos ilyen formában ezek a sorozatok nem visszaolvashatóak, de talán, ha egyszer több pénzem lesz, nem kell tandíjra gyűjteni, akkor lehetőségem lesz ezek kipótlására. És persze a polc pótlására is szükség lesz lassan, ahogy látszik, hisz az összes könyvem már nem fért rá. 

Na de mi látható a polcomon? Főképp Vörös pöttyös könyvek. Két- három éve tűztem ki célul az összes elolvasását. Ehhez elengedhetetlen, hogy néha pár könyvet beszerezzek. A többségét azonban a könyvtárból kölcsönzöm, ezért nincsenek meg a teljes sorozatok nekem. 

Ott van még a Párválasztó trilógia, ami remélem a hónapban a negyedik részével is bővülni fog. Előtte a kis Eiffel tornyomat a szerelmemtől kaptam Párizsból, ahogy sok regényemet is. A harmadik polc főként az ő sci fi történeteit tartalmazza, ezeket még nem volt bátorságom elolvasni, félek hogy nem tetszene nekem ez a műfaj. Egyenlőre azonban csak elnapoltam a dolgot, hátha a későbbiekben kedvet kapok.

Ahogy látszik a rengeteg romantikus regény és a fantasyk mellett szerepel egy-két Jane Austen kötet is. Évek óta tartom az egyik kedvenc írónőmnek, így remélem ez a gyűjtemény még gazdagodni fog. Az Ulpius háztól szereztem be ezeket a regényeket, szerintem nagyon szép lett az ő kiadásuk.

Az utolsó polc pedig főképp ajándékba kapott könyveket tartalmaz. Akad köztük képregény, szakkönyv, történelmi és zenei. A szótáraimat nyári gyakorlatom elvégzése után kaptam ajándékba a Tinta könyvkiadótól. Ahogy látszik nagyon aranyosak voltam velem az ottlétem során.


A polcomra már nem fért könyveimet a kis szekrénykém tetejére tettem átmeneti megoldásként. Itt akadnak viktoriánus kori művek és mai alkotások is. Bár mindet még nem sikerült elolvasnom, sokkal jobban szeretem, ha több mű van otthon, mint amit az idő megenged, minthogy túl kevés szabad perceimre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése