2015. május 14., csütörtök

Könyvjelző készítése szalagból

Könyvjelző készítése szalagból


A minap először próbálkoztam a képen látható könyvjelző elkészítésével. Már rengeteg oldalon láttam, hogy ehhez hasonlót árultak vagy használtak más molyok, és gondoltam pofon egyszerű lehet egy ilyet elkészíti, ráadásul még gyönyörű is.

Természetesen ettől sokkal szebbeket és bonyolultabbakat is lehetett volna készíteni, de kezdeti gyakorlásnak megteszi.

Az én könyvjelzőm Dawn Rae Miller - Pacsirta című művének témájára épült. Ez az egyik nagy kedvencem, ráadásul pont ilyen fémdíszem volt otthon, így adta magát az ötlet.


Amire szükség van hozzá:

Vegyél olyan szalagot, aminek a színe illik a választott témádhoz, könyvborítóhoz. Ehhez hasonló méretű fém szalagvégekre lesz még szükséged. Ezek is több színben kaphatok. A képen látható 20 mm-es Antik színű/stílusú, mert ez illett a fém díszekhez. Díszítésként azonban nem csak a képen látható mütyüröket lehet használni. A választék végtelen. Készítheted könyvjelződet gyöngyökből, kristályból vagy bármilyen elemből, ami kapcsolódik a választott könyvedhez. Összekötő elemként én egy régi használaton kívüli nyakláncomról vettem le fémkarikákat, de külön ilyen összekötő elemeket is lehet vásárolni. Ezen kívül már csak egy fogóra és ragasztóra lesz szükséged.


Elkészítése:

A dolog természetesen adja magát, így lépésenként nem soroltam fel a teendőidet. Amivel én elkezdtem, az egy borítókép keresése volt. Lemértem a medált, amibe ezt elszerettem volna helyezni, és ahhoz mérten kinyomtattam a képet. Nyugodtan hagyd egy kicsit nagyobbra, körbevágni még mindig lehet belőle.Ez után sima technocol-os ragasztóval odarögzítettem a képet és rá az üveget.

A szalagot tetszőleges méretre vághatod, attól függően mennyire szeretnéd, hogy a díszeid lelógjanak a könyv szélén. Én körülbelül 1cm-el hagytam hosszabbra, mint a könyv.

Ez után nincs más dolgod, mint fogóval az elemeket összeilleszteni. Vigyázz, mert a szalagvégeket, ha nem nyomod elég erősen össze könnyen lecsúszik, de ha túlságosan összenyomod pedig csúnya lesz. Meg kell találni a középutat.


4 megjegyzés:

  1. Szió!

    Megkérdezhetem,hogy üvegmedált hol lehet venni? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Szandra,

      én egy egyszerű hobbi boltban vettem :) Konkrétan Vácon. Szerintem bármelyik hobbi boltban kapni a medáloknál, fémeknél, ráadásul sokféle formában :) Pesten az Üllői úton is láttam ilyet hobbiboltban. :)

      Törlés
  2. Szia! Nagyon szép lett. Hasonló könyvjelzőket én is gyártottam már. Két jó tanács, hogy sokáig használható maradjon. A szalagok végét kicsit égesd meg öngyújtóval. Így nem kezdenek el idővel foszlani. Illetve a végzárókat belülről vékonyan kend be ragasztóval. Így biztosan nem fog kicsúszi. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Dius :) Köszönöm a jó tanácsokat. Az égetést meg is csináltam, de ragasztani viszont nem ragasztottam oda, ami nagy hiba volt, mert tényleg volt olyan, ami kicsit szét jött, úgyhogy szupi az ötlet, innentől így csinálom :)

      Törlés