2015. június 30., kedd

Június

Június végi leltározás


Örömmel írhatom, hogy végre egy olyan hónapot tudhatok magam mögött, amiben volt időm olvasni. Túlestem egy borzalmasan nehéz vizsgaidőszakon, egy Gazdasági Matematika - Valószínűségszámítás és egy Autóvezetői forgalmi vizsgán sikeresen. Amellett hogy haladhattam rengeteg teendőmmel, végre az élvezeteknek is helyet szorítottam, másképp nem is sikerülhetett volna ilyen jól ez az időszak.

Közel 2500 oldalt sikerült elolvasnom júniusban, ami abszolút meghaladta az elmúlt időszakokat. Leginkább vagy nagyon hosszú, vagy igazán rövid könyvek akadtak a kezembe. Libba Bray és Rachel Vincent már régóta a kedvenc írónőim közt tudhatják magukat, ez a hónap viszont még inkább megerősített eddigi véleményemben, hisz az Alfa is közel került a szívemhez, illetve Libba 1920-as éveiben játszódó misztikus krimije A látók is. Lenyűgözött.

Júniusban nem kerültek előtérbe nálam a filmek, bár egy- két újdonság engem is elcsábított. Ilyen volt a Csillagok között és a Jupiter felemelkedése. Előbbinél szörnyű volt azt tapasztalni, hogy könyv nem lett írva a történetről, hisz egy olyan alkotásról beszélhetünk, ami megmozgatja az ember agyát, elgondolkodtatja, úgy ahogy más filmek nem képesek. Könyvben ez a hatás sokkal erősebb lehetett volna. Sokkal inkább volt nálam a sorozatoké a főszerep, többek közt az Once Upon a Time és a Pretty Little Learsé. Előbbiből és utóbbiból is készült már könyves formátum is, így gondolkoztam rajta, hogy következő hónaptól ezekről is szívesen írnék, azonban nem tudom mennyire szeretnek mások egy-egy sorozat részéről véleményt olvasni. Én mikor olyat látok a vásznon ami ledöbbent, hatással van rám, gyakran kezdek el barangolni a neten, az után kutatva, hogy vajon másokat hogy érintettek a látottak, ebből kiindulva pedig lehet, hogy szívesen fogok ebben a témában is közzétenni.

Olvasásaim:

Libba Bray - The Diviners  A látók

Oldalszám: 661 oldal

Forrás: Könyvtár

Jenny Han - I Turned Pretty – A nyár, amikor megszépültem

Oldalszám: 256 oldal

Forrás: Könyvtár

Brigid Kemmerer - Storm - Vihar

Oldalszám: 536 oldal

Forrás: Könyvtár

Rachel Vincent - Alpha - Apfa

Oldalszám: 462 oldal

Forrás: Könyvtár


Sophie Jordan - Vanish - Szökésben

Oldaszám: 272 oldal

Forrás: Könyvtár

Sophie Jordan - Hidden - Menedék

Oldaszám: 240 oldal

Forrás: Könyvtár


Új könyveim:

Új szerzeményekkel nem igazán gazdagodtam, de nem is bánom, közel 20 könyvet kölcsönöztem ki a könyvtárból. Mind jobbnál jobbak, így másra nem is vágyom. Nincs kifejezett birtoklási vágyam. Sokkal erősebb az érzés, hogy a kezemben akarok őket tartani, lapozgatni, megismerni... És miután ez megtörtént megnyugszom. Vannak kivételes esetek, amikor igazán különlegesnek érzek egy alkotást, elönt a vágy a megszerzésre. Mostanra körülbelül 4-5 ilyen írásra vágyhatom igazán, de igyekszem a praktikus vonalon maradni és csak akkor költeni, amikor szükséges. Két kötetet ennek ellenére megvettem a Könyvhéten, de azt is azért, mert annyira kedvezőnek találtam a Maxim kiadó kedvezményét.





Amy Kathleen Ryan - Ragyogás






Wendy Higgins - Angyali gonosz





Jenny Han - Örökké nyár lesz



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése