2015. június 7., vasárnap

Könyves árnyképek a falra

Könyves árnyképek a falra -
 Alice Csodaországban


Szerettem volna valamit a falra, ami egyedi, ami stílust ad a szobámnak, de nem egy tömeggyártmányban készült fotót, esetleg egy kinyomtatott képet, hanem valami olyat, amit kedvemre formálhatok és amilyet még nem sok helyen láttam. Így születtek meg az árnyképeim a falamon. Témájául az Alice Csodaországban című viktoriánus kor szülte regényt választottam. Egy abszolút nonszensz, de stílusos történet, ami ízlésvilága miatt úgy gondoltam tökéletesen illene a szobámhoz.


Amire szükséged lesz hozzá:

- Használaton kívül képkeretek (Lehet most vásárolt, de még gyönyörűbb lehet az, amit a padláson találsz és bár felújításra szorul, de stílusos, és nem hétköznapi)
- Pár darab üres papír a képkeret méretei szerint
- Fekete filctollak (a legjobb, ha alkoholos)




Elkészítése:

Bár a folyamat olyan pofon egyszerű, mint ahogy látszik, de azért leírom én hogy készítettem el képeimet.

1. Régi képkereteket kerestem, amik illenek a szobám stílusához. Mielőtt munkához láttam elképzeltem a végeredményt. Odapróbáltam a kereteket a falhoz és kigondoltam a legoptimálisabb elrendezést és azt, hova mi kerüljön.

2. Az A4-es, A3-as papírokat a képkeret méretéhez vágtam, hogy könnyebb dolgom legyen a rajzolás során.

3. Követkő lépésként kiválasztottam egy könyvet témámul, majd ehhez képeket kerestem. Ha az internetes kereső beírjuk azt, hogy árnyék, vagy az ennek megfelelő angol "silhouette" szót, akkor számos találatot fogunk kapni. A keresést pedig azzal szűkíthetjük, ha a választott könyv vagy téma
címét a címszó után írjuk. Ha az adott témában nem hoz fel a kereső érdemleges találatokat még mindig folytathatod a munkát színes, átlagos képek alapján. Ha ezt a megoldást válasszuk igyekezzünk könnyen körberajzolható sablont találni.

4. A talált árnyképeket rajzold körbe először ceruzával, majd ezen egy vékonyabb hegyű filctollal még finomíthatsz. Ebben segítség lehet, ha a képet kinyomtatod, majd fényes helyen, az üres papírodat a nyomtatott képre teszed és egyszerűen átrajzolod. Én finoman a monitorhoz illesztve rajzoltam, mert nincs igazán kézügyességem. Szerencsére az LCD monitorok többségében ez már nem tud kárt okozni.

5. A körberajzolt árnyalakot vastagabb filctollak segítségével besatíroztam. Ezzel a módszerrel sokkal élénkebb színt kaptam, mintha egyszerűen nyomtatóval nyomtattam volna a képet, ráadásul belevihettem ötleteimet, módosításaimat, mintha csak egy képszerkesztővel dolgoztam volna. Módom volt így arra, hogy több különböző árnyképből egy számomra megfelelő képet készítsek.

Alice teázásánál több mint három képből sikerült egy jelentet összetenni, ráadásul még mindig vannak elemek, amit nem is sablon alapján rajzoltam körbe, csak saját fantáziából. Ebből is látszik, hogy a lehetőségek száma végtelen. Bármilyen kép, téma és könyv alapján el tudok képzelni gyönyörű megoldásokat.




Nektek hogy tetszik az ötlet? Melyik könyvet tudnátok elképzelni a falatokon?

4 megjegyzés:

  1. Szerintem szuper ötlet! Nagyon jól mutatnak a faladon. :) Ilyen módon el tudnám képzelni az Éjszakai Cirkuszt, annak a borítója alapból árnyképes, csak a színek cserélődnének fel. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen :) Ez az Éjszakai cirkuszos tényleg nagyon jó ötlet. Az is nagyon stílusos kis könyv és kép lenne hozzá bőven. Tetszene nagyon fekete fehér pirosban :)

      Törlés
  2. Nagyon tetszenek a képeid, kár, hogy én nem tudok rajzolni. Ilyen stílusban el tudnám képzelni az "A lány, aki körülhajózta tündérföldet" illusztrációit is... Talán megkérem a testvéremet, hogy rajzoljon nekem egyet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem tudok rajzolni, de ezzel nincs is semmi probléma :) Ezért rajzoltam én is körbe a monitornál sablonokat :) A kreatívkodás mindig olyan könnyű, de megvalósítás már engem is fel szokott bosszantani :D

      Törlés