2015. augusztus 9., vasárnap

Féléves könyves kiakadás booktag

Féléves könyves kiakadás booktag


Alizée Denave Napi könyv című blog kihívására vágtam bele ennek a booktagnek a kitöltésébe. Bevallom, ez életemben az első, így még egy kicsit bizonytalanul estem neki a megírásának. Midig is irigykedve tekintettem azokra, akik tömegével kapnak meghívásokat ezekre a bejegyzésekre, hiszen ők már sok könyves bloggert ismernek, esetleg tartanak velük rendszeres kapcsolatot. Én sajnos a közvetlen környezetemből nem ismerek ilyet, közvetetten pedig alig egy-kettőt, de azon leszek, hogy másokat is megismerjek, hiszen jó érzés olyanokkal beszélgetni, olyanok bejegyzéseit olvasni, akik hasonló érdeklődésűek.


1. A legjobb 2015-ös olvasmányom

Ezt igazán nehéz kérdésnek tartom, hisz több új kedvencet is avatott az eddigi félév. A legkiemelkedőbb Jennifer L. Armentrout - Eredet című könyve volt, Libba Bray - A látók című misztikus krimije és Colleen Houck - A tigris utazása című kötetet, ahogy már az előző részei is azok voltak. Ezeknek az íróknak az írásai már eddig is mind- mind kedvencek lettek, idén sem okoztak csalódást.

2. Legjobb folytatás, amit 2015-ben olvastam

A Luxen sorozat negyedik kötetét választanám, mert az Eredet felülmúlta még a sorozat eddigi részeit is, pedig már így is azon kevesek közé tartoztak ezek az írások, amiket negyed annyi idő alatt is képes voltak befejezni, hiszen letehetetlenek és mindig behálózzák az elmém. Még mindig hatással vannak rám. Őszintén remélem, hogy a befejezés is ennyire jó lesz majd, és kárpótol azért a veszteségért, hogy nincs tovább.

3. Friss megjelenés, amit még nem olvastam, de szeretnék

Két olyan könyv van, ami nemrégiben jelent meg és már szörnyen vágyom rá, hogy megszerezzem.
Ez a Luxen sorozat befejező kötete, az Ellenállás és a Párválasztó negyedik része a Koronahercegnő. Többször is szerettem volna már őket megrendelni, de eddig mindig másra esett a választás. Talán az őszi születésnapom majd segít ezek beszerzésében. Mara Dyer eszmélése című könyv is nagyon felkeltette az érdeklődésemet ezen kívül.
4. Legjobban várt friss megjelenésem az év második felére

Egy olyan kötetet tudnék itt említeni, aminek megjelenéséről már az egész internet zenget. A Gabo kiadó jóvoltából idén nálunk is megjelenik Mary E. Pearson - Az árulás csókja. A külső és a leírás egyaránt nagyon feleltette az érdeklődésemet. Szeretem a Gabo kiadót, és örülök, hogy jó könyveik listája folyamatosan bővül.

5. Legnagyobb csalódásom  

Brigid Kemmerer - Vihar című könyve számomra ilyen volt, hiszen annyira jó volt az alapötlet, ráadásul nagyon vártam hogy a kezembe tarthassam, mégsem kaptam tőle egy gyönyörű, maradandó élményt. Közel sem ez volt a legrosszabbnak ítélt könyvem az idén, de ettől a mesétől sokat vártam, és épphogy csak kaptam valamit. Ennek ellenére adni fogok esélyt a folytatásoknak is, hátha beindul a történet.

6. Legnagyobb meglepetésem 

Libba Bray okozta idén a legnagyobb döbbenetet számomra A látók című regényével. Számítottam rá, hogy tetszeni fog a könyv, hiszen eddig minden kötete tetszett, azonban nem hittem volna, hogy ennyire újszerű, egyedi ötlettel lesz képes előállni, ami ekkora újdonságot jelent majd a Vörös pöttyös könyvek körében. Tökéletesen meg lett írva a regény, élethűen vissza lett adva egy izgalmas korszak, és közelebb hozta számomra a krimi műfaját. Erre tényleg csak Libba lehet képes.

7. Kedvenc új szerzőm (debütáló, vagy számodra új) 

Colleen Hoover egy Rubin pöttyös regénye nagyon belopta magát a szívembe. Örömmel láttam, hogy több könyve is megjelent már magyarul. Mivel új kedvenc lett, azon leszek, hogy ezek is eljussanak hozzám. Imádom ahogy ír, mert annyira könnyedén képes felkelteni az érdeklődést, hogy talán ez lett az idei év leginkább éjszakába nyúló olvasmánya, a Reménytelen.

8. Legújabb könyves szerelmem

Ha itt a kérdés arra irányul, hogy kibe szerettem bele a férfi nem könyves képviselői közül, akkor a válaszom Négyes A Beavatott című könyvből. Minden megvan benne, aminek meg kell lennie egy férfiban: titokzatos, bátor, intelligens, gyönyörű testalkat, de mégsem az a szörnyen kigyúrt férfi típus, aki már taszítana.

Akik továbbá még ehhez hasonló férfi típusok voltak, azok Malaci a Sanctumból, Deamon a Luxen sorozatból, Ren A tigris utazásából és Marc a Vérmacskák sorozatból.

9. Legújabb kedvenc karakter

Bár a legtöbb könyvben mindig a férfi karakterek kerülnek közelebb a szívemhez, talán azért, mert nem az ő szemszögükből látjuk a történeteket, így az ő gondolataik kevésbé bosszantóak. De ezen kívül az is közrejátszhat, hogy legtöbb olvasmányomat nő írta, és ezekben kevésbé számított az, hogy főhősnőnk tökéletes legyen, míg a férfiaknál ez már nélkülözhetetlen elem lett. Evie O'Neill-t választottam mégis a kedvencemnek, mert ő igazán jól sikerült személyiség. Szórakoztató, botrányos, megdöbbentő és izgalmas. A Látók című regény főhősnője.

"Evie szerint kevés rosszabb dolog van, mint átlagosnak lenni. Az átlagos dolgok a a balfácánoknak voltak. Evie különleges akart lenni."

10. Egy könyv, amin sírtál

Rachen Vincent Vérmacskák című sorozatának befejező kötete, az Alfa volt talán az egyetlen ilyen könyv. Történt ugyanis benne egy olyan haláleset, amire bár számítottam, de fájt, hiszen úgy éreztem én is egy olyan karaktert vesztettem el az életemből, aki meghatározója volt a sorozatnak és aki nélkül semmi nem lesz már ugyan olyan. Mintha csak a valóságban veszítettem volna el valakit. Sok meghatottság csak azért kerít hatalmába, mert együtt érzek mások fájdalmával, de ez, mintha valóban az én fájdalmam lett volna, a személyes fájdalmam.

11. Egy könyv, ami boldoggá tett

Akadt egy írás, amit mikor a kezembe vettem kételkedtem, hogy nekem való lesz. Majd miután magam mögött hagytam pár tíz oldalt ez a megérzés csak erősödött. Már a feladás szélén álltam, annyira kín szenvedésként éltem át az eseménytelenséget, az idegen szavak érthetetlenségét, ezt a számomra idegen kultúrát, azonban 200-300 oldal után Jay Kristoff - Vihartáncos című könyve szárnyra kapott. Különlegessé vált és izgalmassá. Tele volt a természet iránti szeretettel, pozitív üzenetekkel és borzongással, amit csak egy ennyire jól kidolgozott világ tudott nekünk megadni.

12. Kedvenc filmes adaptációm, amit az idén láttam

Számomra az Ahol a szivárvány véget ér című film egy új kedvenc lett. Nem is gondoltam volna,
hogy ennyire közel kerül majd a szívemhez, de hatással volt rám, boldoggá tett, és még a mai napig sokszor elgondolkodtat. A könyvet sajnos nem olvastam, de mióta láttam az adaptációt minden vágyam, hogy megszerezzem.

Ezen kívül a Papírvárosok című filmet is megnéztem a moziban. A könyv ismerete nélkül azt mondom remek történet. A vége sajnos elszomorkodhatott és határozottan ledöbbentett a szó sajnos nem pozitív értelmében, de az üzenete gyönyörű és hasznos.

13. Kedvenc értékelésem, amit az idén írtam

Vannak könyvek, melyek hatására csak úgy dőlnek belőlünk a szavak. Túlteng bennünk az igény, hogy valakinek elmesélhessük mit éltünk át, és hogy mások elolvassák, reagáljanak, elmeséljék az ő élményeiket, esetleg kedvet kapjanak hozzá. Az én kedvenceim azok a bejegyzések lettek, amikről igazán könnyedén és sokat tudtam írni. Amelyeknél olyan képeket találtam, amik élethűen visszaadták a könyv eseményeit és hangulatát és azok, amik másoknak is tetszettek, mert úgy érezhettem, hogy igazán érdemes volt írnom.

14. A legszebb könyv, amire idén szert tettem

A Titkos kert című színezőkönyv, bár nem egy regény, de gyönyörű illusztrációival határozottan a legszebb. Az idei év során mindent szerettem, ami kicsit közelebb hozott a természethez: olvasmányt, ruhát, képet... Ez a könyv pont ilyen, a témája tökéletesen illik a mostani hangulatomhoz, érzelmeimhez. 

Az én borítóm így sikerült:


15. Mely könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?

Attól lennék igazán a legboldogabb, ha a kívánságlistámon lévő könyvek száma csökkenne. Ehhez a hétvégi könyvtárazásom során nem is egy példányt találtam, ami segít, így panaszra nincs is okom. Ahogy a legjobban várt könyveknél is leírtam Mary E. Pearson - Az árulás csókja című könyvet mindenképp szeretném még idén a kezemben tartani, ahogy Kiera Cass - Koronahercegnőjét is.



16. Kiket jelölsz?

Duracell A könyv mechanikája című blogját szeretném kihívni. :) Remélem neked is tetszeni fog a ez a tag.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése