2015. szeptember 1., kedd

Augusztus


Augusztus végi leltározás


Hasonló mederben zajlott az augusztus hónap is, ahogy a nyár többi hava. Az iskolai kötelezettségek nélkül, bűntudat hiányában eshettem neki a munkából hazaérve könyveimnek, bár sajnos már hatalmába kerített a nyár elmúlásának érzése. Mindenesetre kihasználtam még azt a kevés szabad percet, ami nekem adatott arra, hogy olvasással és blogolással töltsem.

A hónap első napjaiban még a Titkos kert című színező könyvvel töltöttem a legtöbb időmet, de későbbiekben visszatértem az olvasmányokhoz, hiszen újra megnyitottak a könyvtárak, és még a polcomon is rengeteg regény vár elolvasásra. Ebben a hónapban körülbelül 2800 oldalt olvastam el, ami talán egy újabb idei rekord. Feltehetőleg ez annak is köszönhető egyrészt, hogy fantasztikus történeteket fogtam ki, másrészt, hogy elektronikus formában is olvastam. Bármennyire is csodás dolognak tartom a technikát, szívemben még mindig a papír alapú könyvek híve vagyok, így igyekszem csak olyan könyveket olvasni ilyen formában, amik pl. nem képviselnek nálam akkora értéket, hogy a kezemben is akarom őket tartani.

Úgy terveztem, hogy ez a hónap az én saját könyvtáramé lesz, ennek ellenére sajnos az első olvasmányomon kívül semmi sem alakult a tervek szerint. Amikor augusztus elején meglátogattam a könyvtárat, és megláttam, mennyi remek, a kívánságlistámon is fent lévő, új megjelenésű írás van kölcsönözhető státuszában, annyit szerettem volna haza vinni, hogy az már lehetetlen lett volna, 12 példánynál meghúztam a határt.

Amiket elolvastam:

Ahogy lentebb látszik, számomra véget ért a Végzet ereklyéi könyvsorozat, a Mennyei tűz kiolvasásából. Fájó volt ettől a sorozattól búcsúzni, nagyon szerettem, és mivel már viszonylag régóta bújom a köteteit, több évi kaland ért itt véget a lezárással. Ugyan ez mondható el a Legenda trilógiáról is. Örülök, hogy ezekben a folytatásos regényekben a végsőkig nem csalódtam, jó, és egyben fájó szívvel búcsúzhattam.



Cassandra Clare - City of Heavenly Fire - Mennyei tűz városa

Oldalszám: 650 oldal

Forrás: Saját példány


Jus Accardo - Untouched – Érintés nélkül

Oldalszám: 84 oldal

Forrás: Könyvtár



Jenny Han - It's Not Summer Without You – Nincs nyár nélküled

Oldalszám: 264 oldal

Forrás: Könyvtár



Marie Lu - Champion - Bajnok

Oldalszám: 264 oldal

Forrás: Könyvtár







Cecelia Ahern - Amikor megismertelek

Oldalszám: 352 oldal

Forrás: Athenaeum Kiadó




E. L. James: A szabadság ötven árnyalata

Oldalszám: 634 oldal

Forrás: E-könyv




Maria V. Snyder - Poison Study - Méregtan


Oldalszám: 448 oldal

Forrás: Könyvtár






Új könyveim:

Az Athenaeum Kiadó volt olyan kedves, hogy recenziós példányt küldött nekem az Amikor megismertelek című regényből. Ezzel életem első recenzióját megírtam, ami hatalmas élmény volt, hiszen úgy érezhettem az olvasás az én munkám, amihez van feladat és határidő, amire jól kell teljesíteni. Minden könyvmoly ilyen munkára vágyhat. És bár tudom, hogy sokan mások is megkapták a lehetőséget, és örülök is ennek, hisz senki se maradjon ki ebből az érzésből, de ettől függetlenül az örömöm nem kisebb. Úgy szerzeményekkel ezen a művön kívül nem is gazdagodtam, hisz elhatároztam, hogy most már első a tandíjra való gyűjtés és az új autóm karbantartása. Hatalmas megkönnyebbülés, hogy jól teljesítettem a hónapban ezt a feladatot.



Filmélményeim:

Így a nyáron, nem kizárólag a hétvégi estére korlátozódtak a sorozatok és filmek nézése, hanem a hét közepi nyári estéket is szívesen szántam hasonló szórakozásra, ezért tudtam 6 filmet is megnézni a közelmúltban. Ezek közül egyet, a Papírvárosokat a moziban láttam. Szuper program volt: vicces film és hosszú idő óta az első mozi élményem. A sok új megjelenésű, fantasztikusnál fantasztikusabb történeteken kívül azonban az újranézéseknek is próbáltam időt szakítani, hiszen a Star Wars-ot már újra, részek szerinti sorrendben megismételtem, számos Disney rajzfilmet is, gondoltam, most jöjjön a Harry Potter. Ahogy látszik egyenlőre az első két részig jutottam. Egyébként a második, a negyedik és az utolsó áll a legközelebb a szívemhez, ezért nagyon várom már, hogy a végéig is eljussak. Ha ki kellene emelnem egy kedvencet, az a Hamupipőke lenne, hiszen nagyszerűen sikerült megfilmesíteni ezt a rajzfilmet, a szereplők csodásak voltak, maga az élmény is, ezért kapta a lezárásom ezt a témát. Ez a legjobb filmnek járó díjam. :)




Cinderella
(2015)







Adaline varázslat élete
(2015)









Papírvárosok
(2015)










Harry Potter és a bölcsek köve
(2001)







Harry Potter és a titkok kamrája
(2002)









A lázadó
(2015)








Számotokra hogy telt ez a hónap? Találkoztatok bármelyik könyvvel vagy filmmel ti is a hónapban? :)

4 megjegyzés:

  1. Ebben a hónapban én is láttam A lázadót, habár számomra nem ez volt az első alkalom. Nagyon szeretem ezt a filmet, annak ellenére, hogy hihetetlen mértékben eltér a könyvtől. Nagyon remélem, hogy ez az eltérés a harmadik részre jó hatással lesz (nagyon nem tetszett az utolsó kötet, és nem a vége miatt).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te nem érezted úgy, hogy ez a Lázadó már teljes más hangulatú volt, mint a Beavatott? Nekem az első rész még olyan újdonság volt, adott valami pluszt, és romantikus. De ez a másik, már csupa akció, kicsit látványhajhász és kevés igazi tartalom :S Sajnos én még nem tudom mi lesz a harmadik rész vége, de remélem, hogy a tetszeni fog :)

      Törlés
  2. De igen, kicsit más volt, de engem ez nem zavart. Talán azért, mert magát a tartalmat megkaptam a könyv olvasásakor. Mondjuk itt is volt azért mondanivaló, de valóban nem annyi, mint az első filmben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor lehet, hogy én azt hiányoltam, hogy a könyvet még csak az első részig olvastam el. :) Hát kíváncsian várom, hogy a könyvvel együtt milyen élmény lesz, hátha úgy jobban tetszik majd :)

      Törlés