2015. október 3., szombat

Maggie Stiefvater - Sinner – A bűnös



Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Eredeti cím: Sinner
Fordító: Szabó Krisztina
Megjelenés éve: 2015
Eredeti megjelenés: 2014
Oldalszám: 384 oldal
Téma: ifjúsági, fantasy, romantikus


Fülszöveg:

Cole St. Clair csakis és kizárólag azért jött Kaliforniába, hogy visszaszerezze Isabel Culpepert. A lány Cole tönkrement, üres élete elől menekült, amivel csak még inkább tönkretette és kiürítette azt. Cole nem csak akarja Isabelt. Szüksége van rá.

elvesztett.
Isabel próbál új életet kezdeni Los Angelesben. De nem igazán megy neki. Épp olyan jó ebben a színjátékban, mint az összes többi színészkedő ember… de mégis mi értelme folytatni? Mit nyerhet mindezzel?
bűnös.
Úgy tűnik, Cole és Isabel múltjának sosem volt jövője. Ugyanolyan könnyedén képesek megmenteni egymást, mint széttépni. Az egyetlen dolog, ami biztos: nem engedhetik el egymást.


Kedvenc idézetek:

"Egyszerre éreztem magamat tisztességesnek és borzalmasan. Ha ilyen az, amikor helyesen cselekszik az ember, akkor nem vagyok odáig a dologtól. Eszembe kell vésnem, hogy többet ne csináljak ilyet."

"Úgy éreztem, mintha a világ hirtelen papírrá változott volna, amit összegyűrnek körülöttem. Még ha tudtam volna is, hogyan simítsam ki, akkor is örökké gyűrött maradna."

"Azok, akik azt mondják, nem nyugtat meg, amikor törni-zúzni kezdesz dühödben, még sosem törtek-zúztak dühösen."


A véleményem:

A Mercy Falls farkasai sorozat első kötete 2009- ben jelent meg. Ez volt emlékezeteim szerint az egyik legelső Vörös pöttyös könyv, amit olvastam, A borzongás. Nagyon korai emlékeim közül a Csitt, csitt és az Alkonyat szokott még felderengni, így sajnos nem tudnám a 3 közül megmondani, melyik lehetett az első. Az viszont bizonyos, hogy ilyen regények részleteit a legnehezebb már évek múltán felidézni, így én magam sem tudnám, talán mindössze a vezérfonalakat és apró benyomásokat. A sorozat harmadik részéről már frissebb az élményem, a két évvel ezelőtti nyáron vettem a kezembe. Ez az új kötet benyomásaiban valami teljesen más érzetet adott számomra. Eddig a sorozatról egy vidéki kis város jutott eszembe, végtelen titokzatos erdők, farkasok, téli vagy őszi hideg. Ezzel szemben A bűnös a napfényes Kaliforniában játszódik, Los Angeles hatalmas városában, tele zsongással és emberekkel és annál kevesebb farkassal. Témájában, helyszínében, szereplőiben is valami teljesen mást mutatott, mint az előző részek.

Ezek a hatalmas változások egyszerre okoztak örömet és rossz kedvet is. Előbbit azért, mert kezdett már nekem a sorozat vontatott lenni, elnyújtott, és szükség volt már valami teljesen új, ledöbbentő olvasásélményre. Utóbbit viszont sajnos azért, mert már egyáltalán nem emlékeztetett a kötet az előző részekre, és az is kiveszett belőle, amit esetleg szerettem a sorozatban.

A főszerepben, ahogy megszokhattuk több szereplő is helyett kapott: jelen esetben Cole és Isabel. Már a harmadik részben is rengeteget szerepelt a két fiatal és ők biztosították nagyrészt a szórakozást és a szerelmes szálat, de ez a kötet már csak az ő szerelmi száluk alakulásával foglalkozott, mint egy kitérőként. Ez a szerelem ugyan úgy viharos lesz, mint az előzőekben, bár annál talán már sokkal egyszerűbb és kiszámíthatóbb formában. Cole Isabel miatt vágyik legfőképpen Los Angelesbe, de mindemellett próbál visszatérni régi élethez, visszatérni a köztudatba, mint énekes, és új bandával, új lemezek kiadásába kezdeni. Egy valóság show keretében kamerák fogják rögzíteni Cole minden pillanatát, amik több adáson keresztül hivatottak végigvezetni, Cole új bandájának tevékenységét, új albumának elkészülési körülményeit. Isabel sem céltalanul tengeti a nagyvárosban mindennapjait, munkát vállalt a divatszakmában, és unokatestvérével Sofiaval közöl lakásba költözött.

Ez a kötet végigvezeti számunkra, hogy talál egymásra nehézségek árán is Cole és Isabel, és hogyan tér vissza Cole a köztudatba, anélkül, hogy újra a züllés útjára tévedne. Az egyetlen farkas, aki jelen lesz a történetben, maga a fiú, és ő sem gyakran vált bundára, hiszen megtanulta kontrollálni a folyamatot, ritkán tör elő belőle farkas énje.

Egy gyenge pontnak éreztem, hogy bár az egész könyv szinte kizárólag egy szerelmi szál köré épül, mégsem volt annyira túl fűtött ez a regény, nem volt meg benne a kémia, a két fiatal között, pedig az előző részben még megvolt. Az írónő nem mászott bele túlzott részletességgel a szereplők fejébe, vágyaiba, nem részletezte a kettejük közt történteket, pedig minden egyéb történet rész azt a célt szolgálta, hogy a kettejük útja összefonódjon.

Ezen kívül pedzegetett komolyan témákat is az alkotó, pl.: az elvált szülők kérdését, és a gyerekek válaszreakcióit, vagy a drogfüggőség problémáját és az arról való leszokást. Nem lesz azonban ezeken a részleteken komoly hangsúly.

Számomra kicsit egysíkú volt az egész regény. Nem haladt semerre, mintha végig egy helyben toporogtunk volna. Nem történtek komolyabb események sem. Ennek ellenére unalmasnak abszolút nem nevezném, mert szórakoztató volt a maga módján és fiatalos, lendületes.

Talán már én nőttem ki a rocksztár fiúk iránti nagy rajongásból, a halálfejes leggings viseletéből, a valóság show-k világából, a Los Angeles-i hírességekből... Engem ezek a témák már nem tudtam megmozgatni. Mintha egy letűnt kor divatját idéznék fel bennem. Vagy én változtam meg túlságosan ehhez a könyvhöz, mert felnőttem, vagy pedig a világ maga változott meg és valami sokkal egyedibbet, újabbat vár az íróktól.

A nyelvezete, a benne rejlő humor és rengeteg apró mondat volt ennek ellenére elragadó és szórakoztató a könyvben, Öröm volt látni, hogy Szabó Kriszti fordítását olvasom, nekem minden eddigi munkája nagyon tetszett. A lezárás adott az egésznek egy nagyon szép keretet egyébként, szeretem ha egy mű, visszatér a kezdetekhez és újra elő veszi ugyan azokat a motívumokat, vicceket, amiket már korábban is. Ez a rész hangulatos lett.

Én kíváncsian várom, hogy lesz-e a sorozatnak további folytatása és ha igen, abban kié lesz a főszerep. Az is érdekes kérdés lesz, hogy időben hol folytatódik a regény, hiszen A bűnös végén egy kicsit előrehaladtunk a korral. Nem csak azt tudtuk meg, hogy össze jöttek-e a fiatalok, hanem azt is, mik történtek ez után, még ha csak röviden is. Addig is a 3,5. részt ajánlom mindenkinek, mert Cole és Isabel jó karakterek. Ezzel a rocksztáros, nagyvárosi történettel kicsit fiatalos fordulatot vett a sorozat, de még ennek tudatában is azt mondom, hogy szórakoztatott a regény, és hogy repülni fognak az oldalak.


Értékelés: 10/8






Kedvenc pillanatok:

Mivel számomra a romantikus jelenetek nem voltak igazán romantikusak, ezért inkább Cole nagy pillanatait emelném ki. Amikor valami igazán komoly és életszerű meglátása volt, és valami olyat volt képes produkálni, amit más nem. Cole igazi egyéniség volt a könyvben, ő tette azt érdekessé.

A borító:

Már a megjelenésén is látszik, mennyire eltér ez a kötet az előzőektől. Meleg, nyári hangulat. Cole árnyékképe rontja el egyedül nekem az összhatást. Ez a tüsis frizura is divatja múlt számomra, ahogy a Los Angelesben játszódó rocksztár téma is, de mindezektől eltekintve a történethez valóban illik a hangulata és visszaadja azt, amit a könyv is, így nem lehet rá panaszom. A polcomon ez a sorozat nem található meg, mert mindegyik kötet kölcsönzött példány volt, azoknak akiknek viszont igen, lehet hogy ez az új rész szemmel láthatólag is más hangulatot fog tükrözni, egy kicsit kilógni a sorból.

2 megjegyzés:

  1. Hm, én minden egyes sorát imádtam... Aztán ki tudja, lehet, hogy később nem így fog ez lenni, mikor újraolvasom... De az, hogy a kedvenc szereplőm a főszereplője minden mást elhalványított kissé... :)

    VálaszTörlés
  2. Cole a kedvenced?:) Igen, a harmadik részben Cole és Isabel tényleg nagyon szerethetővé váltak, kíváncsiak lettünk rájuk, úgyhogy az ötlet jó volt, hogy róluk is írt az írónő egy könyvet :)

    VálaszTörlés