2015. november 2., hétfő

Október

Október végi leltározás

Mindig is csodás hónapnak tartottam az októbert, hisz erre a hónapra esik a születésnapom, a Halloween, egy nemzeti ünnep, amit pihenéssel tölthettünk, és színeiben is a legcsodásabb az ősszel. Ez alkalommal sem okozott csalódás ez az időszak. Olvasás terén bár mennyiségileg átlagos hónap volt, mégis úgy éreztem, hogy a sok internetezés, a munka, a tanulás elvették az időt attól, amit szeretek, szívem szerint ettől többet bújtam voltam a könyveket. Remélem a november ebből a szempontból szebb lesz, azonban a remény kevés, ugyanis a következő hetek mindkét szombatján vizsgázom, ráadásul nem is könnyű témákból, számvitelből és statisztikából. Természetesen első az iskola, azonban nem tudnék úgy tanulni, hogy ne jutalmaznám meg magam rendszeresen egy kis olvasással.

Ezen kívül részt vettem egy könyves eseményen is a hónapban, a Kildarán, ami minden tekintetben egy feledhetetlen élmény marad számomra. Erről az oldalon élménybeszámolót is olvashattak a Rovatok/ Élménybeszámolók menüpont alatt. Decemberre szintén fontos eseményt szervez a Kildara, ugyanis mesekönyvek gyűjtésébe kezdett a kórházak számára, hogy a beteg gyermekek is tudjanak olvasni ezekben az intézményekben. Én már most belekezdtem a gyűjtésbe, remélem ezzel nem leszek egyedül.

Több fantasztikus könyv is került a hónap során a kezembe, ezek közül a kedvenc, az Csabai Márk - A hatlövetű című írása lett. Büszke vagyok magamra annak tekintetében, hogy egyik könyvespolcon heverő könyvemet levettem, és újraolvastam, bár ezt a Halloweeni Blog Rémálom projekt tette lehetővé, melyet a Prológussal szerveztem. Talán itt érdemes említés tenni az újonan megalakuló csoportunkról, hiszen végre megvalósult sokunk álma, mikor mi könyves bloggerek egymásra találtunk, baráti kapcsolatba kerültünk, és belekezdtünk első közös olvasásnépszerűsítő projektünkbe. Az eredménnyel elégedett vagyok, ugyanis végre kezdi elhinni a csoport, hogy amin dolgozunk az szép, és komoly cél, és van esélyünk a megvalósítás útjára lépni, így én is pozitívan állok a jövőhöz. Persze ez rengeteg plusz munkával is járt, behatárolódott az könyvválasztási palettám, és a szervezések rengeteget elvettek az olvasás idejéből, azonban szeretném hinni, hogy igenis megéri.

Amiket  a hónap során elolvastam:


Maggie Stiefvater: Sinner - A bűnös
Oldalszám: 384 oldal
Forrás: Könyvtár


Leitner Olga: Bakker, azok a csodddálatos férfiak!
Oldalszám: 237 oldal
Forrás: Saját példány


Csabai Márk: A hatlövetű
Oldalszám: 388 oldal
Forrás: Saját példány



A. M. Aranth: A Liliom Kora
Oldalszám: 140 oldal
Forrás: Saját példány



Hercsel Adél: Magyar szeretők
Oldalszám: 248 oldal
Forrás: Saját példány



Jane Austen – Seth Grahame-Smith: Büszkeség és balítélet meg a zombik
Oldalszám: 308 oldal
Forrás: Kölcsön kaptam



Katie Alender: A rossz lányok nem halnak meg
Oldalszám: 310 oldal
Forrás: Korábbi saját példány újraolvasása





Új könyvpéldányaim:


Eljutottam addig a pontig, hogy megállt kell magamnak mondanom, és a vásárlást egy időre elhalasztanom, ugyanis kezdek magánkönyvtár ügyileg kaotikus állapotba kerülni. Bár a hónap minden beszerzése ajándék volt, ugyanis születésnapomat ünnepeltem, és volt szerencsém csupaszív írókkal is megismerkedni és kiadóval, viszont karácsonyra már valószínűleg nem szabad könyvet kérnem, hacsak nem haladok addig a meglévőekkel, ezt beláttam. A szüleim ajándéka három falra szerelhető fehér könyvespolc volt, melyekhez már csak szép konzolokat keresek, de miután találok hozom is az új képeket ezekről. Helyhiánnyal köszködöm sajnos már jóideje, úgyhogy nem is volt kérdéses, hogy ez a szülinap minden téren a könyvekről fog szólni.




Marie-Aude Murail: Lakótárs kerestetik!




Hercsel Adél: Magyar szeretők




A. O. Esther: Frigg rokkája




A. M. Aranth: A Liliom Kora




Kiera Cass: Koronahercegnő




Julianne Donaldson: Edenbrooke




A. M. Aranth: Dobszó a ködben






Lana Millan: Átkozott Hannah Brown





Neil Patrick: Így jártam az életemmel





Soman Chainani: Jók és rosszak iskolája





Októberi filmélményem:


Három hónapba tellett, de végül a Harry Potter maraton végére értem. Bátran ki merem jeleneti, hogy ez a filmsorozat megunhatatlan, ahogy a könyvváltozat is. Számomra ezek az utolsó részek jelentették a nagyobb élvezetet, mert kevesebbszer láttam még őket és sokkal inkább elgondolkodtattak. A humorral is egyre tudatosabban, jobban dolgoztak a rendezők a végére élrve, tehát sok tekintetben úgy éreztem, hogy fejlődést mutat a film. A Vakáció Mr. Darcyval, azaz az Austenland pedig egy kellemes meglepetés volt számomra. Azt gondoltam egy sablonos, kissé fárasztó, humoros filmet fogok kapni általa, pedig azt kell mondjam, hogy szórakoztatott, egy percélvel sem untatott, és levett a lábamról. Imádtam, ahogy a történet folyamatosan fordulatot vett, és az utolsó pillanatig próbálta összezavarni a nézőit. Én már az elején is sejtettem a kimenetelt, azonban volt pár pillanat, mikor engem is megtudtak zavarni és kizökkentei magabiztosságomból. A hangulata is csodálatos volt, ahogy egy-két szereplő is. Sajnos a könyvet még nem olvastam, de ezek után ki nem hagynám.






Harry Potter és a félvér herceg







Harry Potter és a halál ereklyéi








Harry Potter és a halál ereklyéi 2








Vakáció Mr. Darcyval

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése