2016. február 7., vasárnap

Január

Január végi leltározás


Író-olvasói válság. Ez a szó jellemzi a a legjobban az elmúlt időszakot az életemben. Bár mindkét tevékenységgel foglalkoztam a hónapban, mennyiségileg is annyit írtam, amennyit szerettem volna, sokkal kevesebbet olvastam azonban, mint amit kedvem lett volna. A rengeteg remek mű rám vár, én pedig nem győzöm őket olyan lendülettel bújni, ahogy megérdemlik. Prológus, Hermosa magazin, a testvérem költözése, a mozgás... Mind-mind az olvasás ellenségei voltak ebben a hónapban, mégis kellettek, hiszen a napokban nehezebben bírtam leülni, és csupán írni, olvasni. Talán kellett egy kis pihenés. Mikor írói holtponton vagyok, mindig eltűnődöm, számít-e a blogolás, az hogy én folytassam, függetlenül attól, hányan olvassák. Van-e szükség még egy olvasói blogra a többi mellett? Bevallom, nehéz kérdés. Egy igényes blog, minőségi, szép bejegyzésekkel rengeteg idő és energia. Nem órák, hanem napok. Megéri az egész szabadidőnket erre szánni? Látja valaki mögötte a munkát? A kiadók? Az ismerősök? Az ide tévedők? Meg nem mondanám. Úgy döntöttem ezért az idő eldönteni ezt a kérdést, és az, mit hoz a sors számomra.

Olvasásaim:

Hat könyvet olvastam el a Január folyamán, mint általában máskor is, viszont ebből két mű igazán rövid volt. A Reményvesztett és az Elhívás könyvtári szerzeményként került még hozzám a tavalyi évről, viszont annyira elcsúsztam a határidejükkel, hogy az utóbbit már elektronikus formátumban kellett befejeznem. Annyira tetszett azonban, hogy nem volt kérdéses, folytatnom kell. Talán az egyik legváltozatosabb hónapom volt a mostani, ugyanis olvastam portrékat, egy krimit (ritkán fordul elő velem az ilyen), egy LMBT-t (életemben az elsőt), és egy párkapcsolati kibeszélőkönyvet is az ifjúsági regények mellett. Talán ez is lelassított, hogy nem maradtam a komfortzónámban.


Colleen Hoover - Reményvesztett
könyvtári példány
A könyvről szóló értékelést itt elérheted.



Rácz-Stefán Tibor - Túl szép
e-könyv




Demcsák Zsuzsa - Bali Sándor - Példa-képek
saját példány





Hogyan mondjam el neked?
e-könyv



Jessica Shirvington - Elhívás
könyvtári példány




Kati Hiekkapelto - Kolibri
saját példány




A könyvespolcom új lakója:


A hónap folyamán mindössze egy új lakóm érkezett. Új év, új fogadalmak. Elhatároztam, hogy visszafogom magam a vásárlás, és könyv kérések terén és igyekszem először azt elolvasni, ami otthon rám várakozik. Ez igazán sok kitartást igényel tőlem, de az első hónap eredménye nagyon biztató. A Nyárherceget a Cor Leonis kiadótól már el is kezdtem, hisz nagyon kíváncsi voltam rá a borító és a történet alapján.



Alaya Dawn - Nyárherceg





Filmélményeim:

Mindig is a sorozatfüggőnek tartottam magam, de az utóbbi hónapokban teljesen eluralkodott rajtam a sorozat őrület. A Vámpírnaplók, a Pretty little Lears, a Végzet Ereklyéi, és a Shannara előtt ültem, amikor csak tehettem. Ez mind a filmezéseimen, mind az olvasásaimon meglátszik, de nem is bánom. A marsi című történetről már elmondhatatlanul sok jót hallottam vőlegényemtől és a többi molyocskától, ezért nem volt kérdéses, szeretném-e megnézni az adaptációt. Már a Csillag között is levett a lábamról a tavalyi évben, így nem kételkedtem, hogy ez is lefog. Mindenkinek ajánlom.



Mentőexpedíció
(2015)






Januári eredménykimutatás

Elolvasott könyvek száma
6
ebből e-könyv2
ebből könyvtári könyv
2
Elolvasott oldalak száma
1800 oldal
Felkerült könyves értékelések száma
7
Új polclakók
1
Teljesített olvasói kihívások
18
Kikölcsönzött könyvek száma
3
Megnézett filmadaptációk
1

Változások a blogon

Az elmúlt időszakban igyekeztem minden erőmmel azon lenni, hogy idén még szebb és szerethetőbb formára tudjam hozni a blogomat. Ennek érdekében az alábbi módosítások történetek:

1. Könyvadatlapok


Ezek az apró könyvprofilok azt a célt szolgálják, hogy visszatudjunk keresni könnyedén bármilyen információt a könyvekről. Minden blogger más és más információt emel ki egy könyvről, én szerettem volna, ha nálam egy helyen, minden megtalálható lenne, ami érdekes lehet. A legtöbb információ úgy vélem olvasói kihívások teljesítéséhez lehet hasznos, míg egy részük esetleg a saját blogunkon írt véleményünkhöz, amennyiben elfelejtettünk volna egy nevet, vagy egy apró részletet. Maga az ötlet onnan jött, hogy én számtalanszor találtam már magam olyan szituációban, hogy a blogbejegyzésemhez szükségem lett volna valami kulcsadatra, amit vissza kellett keresnem.


Írjátok meg ti is, mit gondoltok az új rovatról, és mi az amit még szívesen látnátok benne! :)

2. Az értékelések szerkezete

Rengetegszer felmerült már a kérdés bennem és ahogy láttam, másokban is, hogy vajon mennyire érdemes egy értékelést hosszúra megírni. Elolvassák az emberek? Úgy vélem egy részletes és kimerítő értékelés elengedhetetlen a művekről, hisz könnyen lehet, hogy valaki átfogó képet szeretne kapni, ráadásul egy hosszú értékelés hitelt ad annak, hogy a blogger tudja miről beszél, olvasta a művet és határozott, kimerítő véleménye van a témáról. Ezentúl azonban szeretnék azok kedvére is tenni, akik a könyvválasztás előtt, mindössze pár fontos információra kíváncsiak, mint pl.: a nagyon rövid történetre, címszavakra, hogy milyen témákat érint a regény, illetve egy összefoglalásra, mi volt jó, és mi kevésbé a műben. Amikor tehát összeállítottam az értékelésem összegzését azokat a szempontokat próbáltam összegyűjteni, mi lehet a mérvadó egy könyvválasztáskor, és mi alapján dönthetnek a molyocskák.


Nektek hogy tetszik ez az új rész? Mit látnátok még szívesen egy a könyvek kapcsán egy értékelésben? 

2 megjegyzés:

  1. Van sejtésem, hogy min mehetsz keresztül, de kitartást hozzá :) Mindenkire szükség van, ha már blogolásra szánta a fejét, mert mások vagyunk.
    Nagyon tetszik a könyvadatlapos megoldás. Sok fejtörést okoz mindig, hogy most mi legyen ott a könyv mellett és mi nem, de te ügyesen megoldottad.
    Csak így tovább. Fel a fejjel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, nagyon aranyos vagy. :) Igazad van, ahány blog, annyi féle stílus és megoldás, és mindegyiket másért szeretem.
      Akkor öntenek el mindig ilyen borús gondolatok, amikor még valamit be akarok tenni a napirendbe, jelen esetben a több mozgást, és nem fér bele. :s De hátha sikerül valami köztes megoldást kitalálni. :)
      Nagyon örülök, ha tetszenek a könyvadatlapok. Kicsit elszöszölgetős feladat, de legalább akkor valami haszna van. :)
      Köszönöm a bíztatást és a visszajelzést. ^^

      Törlés