2016. március 8., kedd

Február

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Február, ami az előző évi első leltáramat elnézve, idén sem zajlott sokkal másképp, mint tavaly. A főiskola csak a hónap közepén vette újra kezdetét, így ezzel együtt az izgalmak is, ugyanakkor mégsem sikerült több időt tölteni olvasással, mint úgy általában. Már az év eleje is nehezen indult, most sem alakult ez másképp. Az írásaim kicsit lassabban készülnek el, ennek oka, hogy nehezebben ülök le a fenekemre, és maradok egy helyben, vagy koncentrálok egy helyre, másfelől kezdem még inkább magasabbra tenni azt a bizonyos mércét, hogy mi az a minőség és kivitelezés, amit elvárhatok magamtól. Például, amíg egy adott könyvhöz talált képek nem tetszenek nekem eléggé, addig nem megyek tovább a következő lépésre és főleg nem elégszem meg. Próbáltam magam elé naptárat állítani, hogy mikor, miről fogok írni, de természetesen már most nem ott járok, ahol kellene, így hát ezt a küzdelmet feladtam. Írok, ahogy jól esik, úgy, ahogy én szeretném, ha pedig ez által több napokig is eltart elkészíteni egy értékelést, akkor is rászánom az időt.

Rengeteg változás ért a közelmúltban is, mint ahogy már mostanában kezdem azt megszokni, mind a magánélet terén, mind a blogolásban. A munkám és az iskola mellett a hónap közepétől gyakornok lettem. Soknak tűnik ez egyszerre? Határozottan állíthatom, hogy igen, nagyon sok. Az egyetlen szerencsém, hogy mivel egy nagyvállalatnál dolgozom, ráadásul helyileg is közel a pénzügyi részleghez, így alig pár lépés megtételével tudom elsajátítani a könyvelést ebben a bő egy hónapban. Hol a saját feladataimmal próbáltam haladni, hol ott helytállni, ez cseppet sem egyszerű, ráadásul az energiámból is sokat elvesz. A blogolás kapcsán pozitív élmények értek, ez látszani fog a hírek közt is, ugyanis nagy fordulóponthoz érkezett a látogatottság. Leírhatatlanul boldog vagyok, amiért még alig pár hónappal ezelőtt egyes értékelések esetén pár tíz megtekintésről beszélhettem, most ez a szám elérte a pár százat.



Olvasásaim:



Az elmúlt időszakban csak kapkodtam a fejem a jobbnál jobb regények közt, ezt örömmel írhatom le. Szinte minden hónapban új kedvencet köszönhettem, ráadásul ez a sikersorozat már ősz óta tart. Mindig, mikor már azt hiszem, ennyire úgysem tud még egy történet megfogni, jön egy másik, ami megcáfol. Éppen ezért döntöttem úgy, hogy mint sokan mások, mától kezdve én is kedvenceket hirdetek, hogy évek múltán is emlékezhessek rá, mennyire kimagaslott az az olvasmány a többitől. A négy  
könyvem közül,








ami a kezembe került, mindössze egy nem tetszett, de ezt sem bánom olyan szempontból, hogy könyvtári példányról van szó, nem költöttem rá. Imádom, hogy mióta a blogomat írom, változatosabb lettem, nyitott vagyok új témák és új kiadók felé. A Február során elolvasott négy könyvem négy különböző kiadótól került kiadásra, ezek közül kettőtől még sosem olvastam ezelőtt. Műfajt és célcsoportot tekintve nem volt ekkora a széthúzás, maradtam az örök kedvenceknél többnyire.



Alaya Dawn Johnson - Nyárherceg
saját példány
A könyvről szóló értékelést itt elérheted.



Eva Kavian - Nem akartam vele élni
könyvtári kölcsönzés




A. O. Esther - Frigg rokkája
saját példány

A könyvespolcom új lakói:



Ebben a hónapban két könyvvel gazdagodott a polcom a Ciceró kiadó kínálatából. Mindkét mű 2015 év végi megjelenés, amik a kívánságlistáimra kerültek már első pillantásra. Annak ellenére, hogy hasonlóan jók voltak, mégis teljesen más a kettő már a korszakot, stílust és műfajt is tekintve. Korábban is nagyon szerettem a kiadó munkásságát, de most még közelebb került a szívemhez, nekem valók ezek a könyvek. 





Cél volt az is, hogy az új könyvek száma ebben az évben, ha kicsivel is, de kevesebb legyen, mint az elolvasottaké, ez idáig teljesült is. Részt veszek a Molyon Magánkönyvtár csökkentő kihíváson is, így hát a célom, hogy azok a könyvek, amiket kaptam vagy vettem, most mind a kezembe kerüljenek. A sikert még befolyásolja az is, miket találok a könyvtárban, de jó úton járok.




M. A. Larson – Csillagfürt Akadémia








Dodie Smith – Enyém a vár



Filmélményeim:



Mikor kislány voltam a rajzfilmeket úgy faltam, hogy ha egy tetszett, akkor azt amint lejárt a kazetta, tekertem is előre és kezdtem újra. Nem untam meg egyet sem. A mai napig ezeknek a meséknek kívülről tudom a szövegeit, egyes jeleneteit, a tudatomba égtek. Örülök is neki, inkább ezek töltsék ki az emlékeimet, mint például a szociológiai tételeim. Örültem tehát a Pán Péter megfilmesítésének, és ennek a trendnek, ami elterjedt most, hisz érkezik majd ugyan így a Tarzan is, vagy éppen A dzsungel könyve. Mindet megfogom nézni, ehhez kétség sem fér. Ami jó volt ebben a Pán megnevezésű






adaptációban, hogy nem a mesét követi, hanem egyfajta előzményként szolgált ahhoz. Új történet, aminek nem tudjuk, pontosan mi lesz a vége. A látványvilága csodás volt, de mégsem okozott nekem akkora élményt, mint a rajzfilm. Remélem az idei adaptációk jobban sikerülnek. A Hotel Tarnsylvania 2 szezonja nem éppen most lett volna, de vannak esték, mikor valami humorosra vágyom, ami kikapcsol, és amin nem kell gondolkozni. Ez épp ilyen volt. Egyes jelenetei még a mai napig megnevettetnek, ha eszembe jutnak, így bárkinek ajánlom.



Pán (2015)









Hotel Transylvania 2. (2015)





Februári eredménykimutatás

Elolvasott könyvek száma
4
ebből e-könyv0
ebből könyvtári könyv
1
Elolvasott oldalak száma
1248 oldal
Felkerült könyves értékelések száma
3
Új polclakók
2
Teljesített olvasói kihívások
8
Kikölcsönzött könyvek száma
0
Megnézett filmadaptációk
2

Ez történt a blogon
Hírek, érdekességek

Az olvasottság átlépte a 20 000 oldalmegjelentést, míg a kedvelők száma a 750 főt

Mivel is kezdhetném a híreket, ha nem azzal, ami a legnagyobb boldogsággal tölt el? Az oldalmegjelenítések száma átlépte a 20 000 főt. Bár nem tudnám megmondani, egy év blogolás után, milyen számnak kellene itt szerepelnie, de engem ez a hír boldoggá tett. A bejegyzéseim megtekintéseinek száma azt mutatja, hogy a több tíz fő helyett, sokszor több száz látogat el már az oldalra, öröm tehát ezek az emberek miatt írni.  Időközben a Facebook oldal is átlépte a 750 kedvelőt. Ezúton is szeretném ezt nagyon megköszönni nektek! Ha bármilyen javaslatotok lenne vagy véleményetek, mire lenne szüksége még az oldalnak, miről olvasnátok szívesen, esetleg mi az, amit még fejleszteni kellene, boldog lennék minden tanácstól.

Nyereményjáték zajlott a blogon
Ebben a hónapban a romantikát ünnepeltük egy játék keretében, ahol Jessica Park - Lélegezz velem! című könyvét nyerhettétek meg. A szerencsés nyertes Ruskó Lili lett, akihez már két nap alatt el is jutott a nyereménye. Rengetegen részt vettetek, így azt hiszem, jól lett jutalom   választva a játékhoz. Szerettem volna, valami olyat kisorsolni, aminek én is örülnék, és aminek a borítója benne volt az általatok megszavazott 2015 legszebb könyvei közt. Játékok voltak és mindig is lesznek, ezért szívesen várok erre vonatkozóan is ötleteket, milyen nyereménynek örülnétek legközelebb szívesen.


A hónap kedvenc könyve








Hermosa magazinon megjelentek cikkeim

Ezúton szeretném nektek bemutatni a Hermosa Magazin Lifestyle and Blogot, ami egy pár hónapja induló online női magazin. A közelmúltban három könyvértékelésem is megjelent ezen az oldalon, rovatvezetőként tevékenykedem itt. Ti már ismertétek az oldalt? Ha még nem látogassatok fel, ugyanis nagyon hangulatos, egyedi ötleten alapuló oldal ez, amit kizárólag bloggerek írnak.

Borítóleleplezés
Februárban egy könyv borítójáról ránthattam le a leplet több blogger társsal egyetemben, ez pedig Jessica Shirvington - Csábítás című regénye volt. A sorozat első részéről, az Elhívásról, épp az év elején hoztam nektek értékelést. Bár nem ez lett a kedvenc könyvem, összességében mégis jó élményt hagyott bennem, így én már csak azért is örültem, mert folytatódik magyar nyelven a sorozat. Mikor meglátom, hogy olyan könyv folytatása is kerül kiadásra, ami nem kifejezetten lett híres, mindig elmorzsolok magamban egy imát azért, hogy Colleen Houck Tigris sorozatát is érkezzen magyarul, ugyanis ha nem is kizárólagosan, de a kedvenc sorozatom a kiadótól. Rohannék fel a webáruházba az első adandó alkalommal a kötetért.





Kedvenc idézetem lett


"Sose add meg magad a félelemnek…"

M. A. Larson - Csillagfürt Akadémia

"– Mi van, ha ezzel túl messzire megyünk? – Hova érdemes menni, ha nem túl messzire?"

Alaya Dawn Johnson: Nyárherceg


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése