2016. május 8., vasárnap

Anne L. Green - Eltitkolt múlt



Kiadó: Álomgyár Kiadó
Megjelenés éve: 2016
Oldalszám: 408 oldal
Téma: romantikus
Sorozat: nem egy sorozat része





Fülszöveg:

Megszelídülhet egy vérbeli szívtipró?

„Alexander Cross vagyok, egy veszedelmes és vakmerő csábító, a határtalan gyönyörök legfőbb rajongója. Az erotikus hódításaimat hobbinak tekintem, a kapcsolataimból kizárok minden lehetséges érzelmi kötődést, életem elsődleges célja újabb és újabb nő meghódítása. Szándékaimat sosem titkoltam, éppen ezért nem is értem, mit esznek rajtam olyan nagyon a nők? Tényleg ennyit jelentene a külső? Az előkelőség? A gazdagság? A szép szavak? A szemtelenség valóban lefegyverző lenne? Vagy talán csak a rossz, a bűn, a gonoszság izgalma csalogatja őket?”

De mi történik, ha egy ilyen férfi beleun az addigi egyhangú, felszínes és érzelemmentes életébe és önmaga elszámoltatása közepette véletlenül elüti azt a nőt, aki életében először másképp tekint rá? 
Amikor Alex belenéz szépséges áldozata kék szemeibe, minden megváltozik, függővé válik. Megtapasztalja, milyen szeretni, gondoskodni és szeretve lenni. Idővel ráébred azonban, hogy Lexie nem az a nő, akinek hitte, múltja tele van szenvedéssel, titkokkal és fájdalmas rejtélyekkel, ám addigra már késő: elnyeli őt a mély, őszinte érzelem, amit a lány iránt táplál.

Vajon a múlt sötét titkai engedik a fiatal szerelmeseket új életet kezdeni?

Kedvenc idézeteim:

"-(…) az emberi lélek megfullad nevetés nélkül, olyan ez, mint a tüdőnek az oxigén."

"(…) nagymértékben csak tőlem, és nem a sorsomtól függ hogy keserűségben, vagy boldogságban élem le az életem…"

"Az eszünk figyelmeztet bennünket arra, mit kellene elkerülnünk, de csak a szívünk mondhatja meg, mit kell cselekednünk."

"Kockázat nélkül nincs boldogság…"

A véleményem:

A romantikus műfajban alkotó Anne L. Green idén tette közkincsé harmadik regényét, az Eltitkolt múltat, mely bár egy teljesen külön álló történet, azonban főszereplőjét már korábbról is ismerhetjük, méghozzá A remény hajnalából, Anne első regényéből, ugyanis Alex mellékszereplőként már megjelent ebben a mesében is. Ez a legújabb mű azonban nem csak arra ad lehetőséget, hogy egy korábban közkedvelt karakterről többet megtudjunk, hanem arra is, hogy akik már az írónő első megjelent művének főhőseit megszerették, azok most megtudják, hogyan alakult azok sorsa. Szerintem ez az elképzelés már önmagában izgalmas és felkelti az olvasók érdeklődését, viszont garantálni tudom, hogy akik nem olvastak korábban a szerzőtől, azoknak is fantasztikus élményben lesz része.

Én Anne L. Greent A sötétség fogságában című műve kapcsán úgy ismertem meg, mint egy tehetséges írónőt, aki bár valóságos kontextusban ír, mégis egy kicsit mesebeli fordulatokkal megtűzdelve, hogy az a romantikus történet igazán izgalmas legyen és fordulatos. Kicsit rövidnek találtam ezt a korábbi írást, és amit még szívesen láttam volna benne, az a karakterek belső érzelemvilága volt. Ezen kívül, ha még emlékeztek, a borító lett az, amit még úgy éreztem, csiszolásra szorul. Örömmel írhatom le, hogy az Eltitkolt múlttal teljesült minden vágyam. Kaptam egy csodás, ízléses, letisztult, figyelemfelkeltő borítót, amire ha csak ránézek, már tudni akarom miről szól. Nem is volt meglepő tehát, hogy mikor megnéztem a kiadó kínálatát, hogy mit olvasnék tőlük szívesen, ez a mű tetszett meg a legjobban külsőleg.


Már az első egy- két oldalt elolvasva éreztem, hogy ez lesz az én történetem. Legalább olyan részletességgel ismerhettük meg a főszereplő férfi, Alex lelkét és gondolatait, mint Borsa Brown Arabjáét. Tudtuk miért olyan, amilyen, mire vágyik, hogy zajlott le magában ez a változás, vagy éppen, hogy mik a legbelsőbb félelmei. A regény terjedelmét tekintve láthatjuk már, hogy mitől lett igazán több ez az írás az előzőektől. Ebben már egy izgalmas történeten kívül benne van a szereplők lelke is. Érdemes volt tehát lassítani a mese tempóján, és megállni a pillanatokat átélni. Ezt imádtam a legjobban a könyvben.

Maga a történet arról szól, hogy Alex, a szívtipró üzletember, aki korábban kicsapongó életvitelével vált híressé, most végre magába tekint, is rájön, többre vágyik. Komoly kapcsolatot szeretne, és családot a legjobb barátja, Matt példájára. A sors pont jókor is jó helyre is sodorja, hogy ez teljesülhessen, ugyanis autójával elgázolja Lexiet, az egyedülálló kisgyermekes családanyát. A helyzet egyszerű is lenne innentől kezdve, ha pusztán a vonzalom számítana, azonban a főhősnőnk sötét titkot hordoz magával, ami nem engedi, hogy másokhoz kötődhessen és őszinte kapcsolatba kezdhessen. Míg az egyik fiatalnak majd korábbi, nőkben való csalódásait kell kihevernie, és megértenie, nem mindenki egyforma, addig a lánynak meg kell küzdenie saját démonjaival és megtanulnia együtt élnie a múlttal, mosolyogni. Ahogy azt már megszokhattunk Annetől, az izgalmas akció jelenetek sem maradhatnak majd ki a történetből. Ez a szerelem nem mindenkinek fog tetszeni, ráadásul a múlt sem maradhat elvarratlanul.

Ami tipikus Anne L. Green-es maradt a könyvben, az például a szerkesztés módja volt. Mindkét főszereplő körülbelül azonos mértékben osztozik a könyvön, hol az egyik, hol a másik szemén át látjuk az eseményeket. Többnyire úgy, hogy a történet nem kanyarodik vissza, hanem folytatják egymás meséjét, ám helyenként, mikor ketté válik a főszereplők útja, akkor akár az időben is visszatérünk, hogy tudjuk, mit tett a másik. De ilyen volt még a fejezetek előtt megtalálható idézetek sora is. Minden rész egy-egy oda illő mondattal kezdődött, hol magától Anne-től, hol pedig más, főként kortárs íróktól. Ezek nekem nagyon tetszettek, ráadásul hatalmas tiszteletet mutatnak ezek a más kiadóknál alkotó írók felé.

Mint eddig is, a helyszín most is külföldi volt, ahogy a nevek és maga a szituáció is. Távoli, és épp ezért érdekes és izgalmas. Engem bizonyos részei az egyik Olsen ikrekes filmre emlékeztetett, de hogy miért, azt túlságosan spoileres lenne elárulnom, viszont az volt gyermekkorom egyik kedvence, ezért a hasonló témájú művek mindig nagyon vonzottak. A háttértörténet egy kissé most is mesebelire sikerült, ugyanakkor minden más, ami ez után jött életszerű lett. Nagyon jól láttatott a könyv, minden jelenetét magam elé tudtam képzelni, sőt, még inkább boldoggá tenne, ha akár ebből is egy film készülne, mert úgy érzem, sikeres adaptáció születne belőle. Abszolút az amerikai, romantikus filmekre emlékeztetett.

Egy erős érzelmi hullámvölgy kíséri végig a fejezeteket, ahol ahogy változhatott az írónő érzelemvilága, úgy sodorta magával főhőseit is a boldogság felé. Mivel az alkotó célja a szórakoztatás volt, és hogy a hétköznapi borzalmaktól eltérően ez a könyv kikapcsoljon és boldogabbá tegyen, ezért minden dráma és bonyodalom ellenére vidám és megnevettető is lesz a mű. A múlt szomorkás vonulata abszolút nem nyomta rá a bélyeget az egész történetre, sőt, mikor magam előtt láttam a jeleneteket, nem valami fekete fehéret képzeltem el, hanem színeset és élettel telit. Két megsebzett lelkű szereplő gyógyulását ismerjük meg az Eltitkolt múltban, mégis fogunk nevetni és komorságról szó sem lesz.

Az erotikus hangvétel most sem maradt ki a műből, sokak örömére. Lexie és Alex kapcsolata ismét szenvedélyekkel teli lesz. Maguk a jelenetek olykor már csak felnőtt korosztálynak ajánlottak, 18-as karikát mégsem tennék a műre, ugyanis ez egy első szerelem a főhősnőnk életében, akár csak egy Young Adultban. Lexie számára ez az erotikus világ teljesen új lesz, még csak most próbál rájönni, ki ő, és milyen élvezeteket rejt a világ, amiről korábban nem tudott. Valljuk be, napjainkban ez az életszakasz már a tinédzser korban elérkezik, éppen ezért a tizenévesek is szeretni fogják a könyvet.

Sokat gondolkoztam, mi az, ami esetleg még hiányzott számomra a regényből, és ahova még lehetne fejlődni ebben a műfajban és szerkesztésmódban, és meg is találtam a választ. Egyetlen egy dolgot hiányoltam a műből, pontosabban Alex gondolataiból, méghozzá még több férfiasságot. Nőként egy férfi agyával gondolkodni nem egyszerű, szinte lehetetlen. A másik nem ugyanis alig beszél érzelmeiről, ahhoz hogy tudjuk, hogy zajlik le bennük egy vívódás, ismernünk kellene viszont azokat. Olykor Alexet kicsit túl érzelmekkel telinek találtam, beszédesnek, drámainak, íróinak. Úgy érzem, megfogalmazásmódja lehetett volna még egy picit nyersebb, talán rövidebb és tényszerűbb. Az ő lelkének élesen el kell határolódnia Lexietől és a stílusának, ahhoz hogy mindig tudjuk, még ha a fejezet közepén hagyjuk is abba a történetet és kezdjük újra, hogy kinek a fejében járunk. Ezt viszont apró kutatásokkal, interjúkkal úgy érzem fejleszthető.

Alex egyébként egy igazi férfi kedvenc. Minden szempontból szerethető, mert odaadó, okos, bátor és hát egy rossz fiú, aki megjavult. Kell ennél több? Maga a férfi ideál. Én már csak azt a még több férfiasságot hiányoltam belőle és nyersséget, vadságot. Ennek ellenére a kémia nagyon jól megvolt a két karakter között. Édesapának viszont elbűvölő volt, és rengeteg humor forrást biztosított. Lexie is egy erős lány, néha még sokkal inkább nyersebb modorú és szókimondó, mint Alex. Olaszországból származik, ezért külön örültem neki, hogy egy temperamentumos nő. Eleinte sokszor túlreagálta a dolgokat, kicsit drámai volt, a regény közepétől kezdve azonban éreztem egyfajta fejlődést nála. Ahogy egyre boldogabbá vált, úgy kezelte egyre jobban a vele történő eseményeket is.

"– Te mióta ácsorogsz itt? – kérdezte riadtan. 
– Talán az „Ezt nem mondjuk el a maminak, oké” óta – néztem rá mosolyogva."

Számomra ilyen egy tökéletes romantikus regény. Ahol belelátok a szereplők lelkébe, érzem azt, amit ők is. Van erotika, de mindez akcióval és meseszerű fordulatokkal gazdagítva, és ha valaki nem is szeretné a fülszöveget elolvasni, akkor is képes beleszeretni a műbe és megvenni azt, mert már ha ránéz tetszik neki és sejti, hogy jó lesz. Anne L. Green mindent megtartott saját stílusából a regényben, és az olvasók véleményeit és tanácsait meghallgatva mindazon még formált, amin úgy érezte kell, így született meg az első igazi olyan műve, ami szerintem már bárkinek a kedvencévé válhat.

Összefoglalás
Imádtam a könyvben
Fejlesztési lehetőség

gyönyörű borítóa férfi szemszög megfogalmazása
izgalmas alaptörténet
szenvedélyes, erotikus vonulat
szerethető főhősök

rengeteg érzelem, és belső lelki világ megismerése

Kinek ajánlanám?

Elsőre talán sokan azt gondolnák, hogy mivel egy nagyon fiatal, kisgyermekes anyukáról van szó,
ezért a felnőtt nőkhöz áll majd legközelebb a könyv, én viszont úgy gondolom, hogy már egy picivel fiatalabb korosztály is nagyon fogja kedvelni. Az erotikus műfaj, és az akciók szerelmesei. Nemek szerinti felosztásban a rengeteg érzelem miatt, amit közvetít az írás inkább a nőknek.

Első mondat:

"Kezdhetném a történetemet azzal, hogy ki is vagyok én valójában, de sajnos erre a kérdésre már én magam sem tudom a választ."

Címszavak:

szerelem, erotika, gyermeknevelés, csalódás, családalapítás, esküvő, megsebzett múlt, zene, változás

Kedvcsináló:

Alex, az egykori szívtipró megváltozott. Szeretne ő is valakihez kötődni, akárcsak legjobb barátja Matt.

Lexie, a kisgyermekes anyuka szegénységben él. Egykor mindene megvolt, míg nem elvesztette egész korábbi életét, önmagát.

Egy szerelem, ami képes most először a két fiatal életébe boldogságot hozni. És egy sötét múlt, ami mindig megpróbálja azt beárnyékolni.


Vajon képes lesz Alex a rengeteg rossz párkapcsolati tapasztalata után újra megbízni egy nőben? És Lexie végre hátrahagyni a rettegést és megtanulni mosolyogni?

Értékelés: 10/10

A borító:


Ahogy látható, az írónő munkásságában hatalmas törésvonal keletkezett, az eddig megjelent művekkel ellentétben a harmadik teljesen új külsőt és stílust kapott, mely Anne elmondása szerint is sokkal inkább önmagát adja vissza. Az ilyen változásoknak mindig is nagyon örülnek az olvasók, hisz számunkra is szemre valóbb lett az Eltitkolt múlt, és egy íróból is sokkal többet hoz ki, ha teljesen magáénak érezheti a szerzeményét. A kép kifejező, a karakterek az én gondolatvilágomban teljesen ráillenek a főhőseinkre. Az egy mondatban összefoglalt tartalom is éppen olyan egyszerű lett és letisztult, mint az egész megjelenés.






Anne L. Green jóvoltából abba a szerencsés helyzetbe kerültem, hogy kisorsolhatok köztetek 5 db dedikált könyvjelzőt. Ezúton szeretném neki még egyszer megköszönni ezt a lehetőséget! 

Ahhoz, hogy részt vegyél a játékba nem kell semmi mást tenned, mint csatlakozni a blog kedvelőihez, Anne L. Green oldalának kedvelőihez és lájkolni a nyereményjáték hírét, hogy a sorsoláskor tudjam, kik a résztvevők. :)

Sorsolás: Május 11.

Sok szerencsét kívánok mindenkinek!

7 megjegyzés:

  1. Szia!
    Szuper az értékelésed, kíváncsian várom a könyvet.
    Jelentkeztem a játékra is. :D
    További szép estét:
    Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon cuki vagy :) Örülök, hogy tetszik, szerintem a könyv is fog, akár csak nekem. :) Drukkolok nagyon :)

      Törlés
  2. Szia!
    Ment a Like mindenre,(szóval benne vagyok a játékban, remélem szerencsém lesz) sőt még a blogodat is bekövettem mert nagyon tetszik! :)
    Üdv,
    Viki

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Viki, nagyon aranyos vagy. :) És nagyon örülök, neki, hogy tetszik a blog. Drukkolok a játékhoz! :)

      Törlés
  3. Szia nagyon jò a könyv szerintem az elsök között voltam aki elolvasta a könyvet.
    Alig várom az őszi kiadást

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy neked is tetszett. :) Már én is nagyon várom az írónő következő könyvét. Kicsit sajnálom, hogy még messze van az október.

      Törlés
  4. Szia,
    Tetszik nagyon a Blogod! :-)
    Osztottam,Like,remélem semmit nem hagytam ki,és esélyem lesz az ajándékra!
    Nagyon Örülnék neki! :-)
    A könyvet még nem fejeztem be,de nagyon-nagyon tetszik eddig! :-)
    Szép estét!

    Üdv.: Petra

    VálaszTörlés