2016. május 10., kedd

Április


Heteken át Könyvfesztivál lázban égtem áprilisban, hiszen alig vártam már, hogy végre találkozhassam azokkal az ismerősökkel, akiket nagyon ritkán láthatok, és hát a tavalyi évben nem sikerült erre az eseményre eljutnom, mindössze a könyvhétre, ezért már szükségem volt erre a feltöltődésre. Mindezek ellenére ez az időszak nem a könyvmolyságom átéléséről szólt, még csak nem is az olvasásról. Hatalmas változások zajlottak le az életemben, mint például a munkakör változás, májustól ugyanis elkezdtem saját szakmámban dolgozni, méghozzá pénzügyi területen. A negyedik félévem vizsgaidőszaka is megkezdődött a hónap végeztével, ahol adózásismeretből kellett tudásomat bizonyítanom, ezt sem éltem meg egy egyszerű esetként. A lényeg, hogy mára meghoztam a fontos döntéseket, most már nincs más teendőm, mint betanulni az új feladataimat, és ha ez sikerül, úgy hiszem, boldogok és nyugodtak lehetnek a hétköznapok. Április 
végére annyi könyv halmozódott fel  nálam, hogy a szobám kezd igazi kis könyvdúccá válni. Öröm szétnézni, mert bármerre fordítom a fejem, könyvkupac fogad. Éppen ezért nem jártam könyvtárban a hónapban, viszont könyvesboltban egy alkalommal igen, mikor levásároltam a cégtől kapott kultúra utalványaimat egy új olvasmányra. Ezen kívül a hónap utolsó napján Szegeden jártam a családommal, amit nagyon élveztem, mert ez a hely lett az elmúlt pár év során az egyik kedvenc városom, viszont nehéz volt a kiskutyám nélkül tölteni ennyi időt. Szörnyen hiányzott, ráadásul a szuszogása nélkül elaludni, szinte már lehetetlen. Nem volt tehát eseménytelen ez a pár hét sem, a május pedig sok szempontból még több nehézséget hoz majd, de azért igyekszem továbbra is aktívan folytatni a blogolást, mert valóban ez és az olvasás az, ami igazán megszépíti a mindennapjaim, és ami nélkül már elképzelni sem tudnám, hogyan tovább.

Olvasmányaim:

Kevesebbet olvastam, mint azt megszokhattátok tőlem, öt könyv, ezek terjedelme pedig mind átlagosnak mondható. Ezt én igazából nem is bántam, megtaláltam az egészséges egyensúlyt a vizsgákra való készülés és a szórakozás közt. Ezek a kötetek közt volt egy, amire a könyvtárban leltem rá, egy másikat elektronikusan olvastam el, ami tőlem nagyon ritka, ugyanis egyenlőre szörnyen távol áll tőlem az olvasás ilyen formája, fárasztja és bántja a szemem e-book olvasó nélkül, ráadásul


nem is nyújt akkora élvezetet. Egy könyvet kölcsönbe kaptam egy elolvasás elejéig, míg kettőt pedig az Álomgyár Kiadótól. Legtöbbet talán utazás közben tudtam olvasni, legfőképp Szeged felé, azon a végtelenül hosszú, egyenes autópályán, egy fél könyv szerintem el is fogyott ezalatt. Ezen kívül végre elérkezett a jó idő, és egyre többet fekszem a pléden az udvaron, vagy a napozóágyban. Ez számomra az olvasás egyik kedvenc módja.







Levia Anne - A múlt ára
saját példány




Demi Kirschner - Öld meg Jana Robinst!
könyvtári példány




Victoria Aveyard - Vörös királynő




Jennifer L. Armentrout - Ellenállás
e-book
A könyvről szóló értékelést itt elérheted.




Anne L. Green - Eltitkolt múlt
saját példány
A könyvről szóló értékelést itt elérheted.




Könyvespolcom új lakói:

Áprilisban 10 új könyvvel gazdagodtam, ahogy látszik tehát, jó ideig még talán nem kell félnem, hogy olvasmány nélkül maradok. Ezek 6 kiadótól származnak, amiből úgy tűnik, ezt a változatosságot egész évben jól sikerül tartanom. 6 könyv a könyvfesztiválról érkezett velem haza, egyet névnapi ajándékként kaptam, kettőt egy-egy kiadónak köszönhetek, és egyet magamnak vásároltam könyvesboltban kultúra utalványokból. Ezen kívül még több kikölcsönzött könyv is nálam vár, és két művet 



kölcsönbe is kaptam, ezért ha rajtam múlna, egész nap megállás nélkül olvasnék. Olykor még rosszabb érzés, hogy meg van egy mű, nap mint nap rá nézek, még sincs annyi időm, hogy kézbe vegyem. Ti hogy orvosoljátok az ilyen rossz kedvet? A könyvértékelések megírása is jelentősen megnehezíti, hogy haladjak az olvasással, viszont már nem is tudnám elképzelni, hogy ne osszam meg másokkal, milyen érzés volt kiolvasni egy regényt.













Cecelia Ahern - A vétkes










Kerstin Gier - Az álmok első könyve









Mary E. Pearson - Az árulás szíve









Naomi Novik - Rettegés









Ősi János - A Lovagkirály keresztje








Lynn Cullen - Mrs. Poe










A. M. Aranth - Oculus









Cassandra Clare - Csontváros










Jenny Han - A nyár, amikor megszépültem




Filmélményeim:

Mivel olvasni még a filmnézésnél is jobban szeretek, ezért magától adódik, ha előbbire alig volt időm, sajnos utóbbira még annyi sem. Egyetlen filmet sikerült megnéznem, a Fák jú Tanár úr! 2-őt,  amit vőlegényemmel a szegedi hétvégére, estére töltöttünk le. Ezt a vígjátékot én imádtam. Őrülten eszement volt, ugyanakkor  


mégis komoly üzenetet hordozott, ráadásul német készítésű. Ritkán találkozom német filmekkel, pedig szeretem őket. Mindenkinek ajánlani tudom tehát, azoknak is, akik az első részt nem látták, én sem néztem még meg, mégis önmagában is érthető volt és élvezhető.



Fák jú Tanár úr! 2  (2015)





Áprilisi eredménykimutatás

Elolvasott könyvek száma
5
ebből e-könyv1
ebből könyvtári könyv
1
Elolvasott oldalak száma
1856 oldal
Felkerült könyves értékelések száma
4
Új polclakók
10
Az idei évben elolvasott könyvek
20
Kikölcsönzött könyvek száma
0
Megnézett filmadaptációk
1

Ez történt a blogon
Hírek, érdekességek




Könyvfesztiválon jártam

Idén harmadik alkalommal jutottam fel Budapestre, a Nemzetközi Könyvfesztiválra, amit most először nagy társaságban tölthettem, olyanok közt, akiket szeretek. Ez a rengeteg beszélgetés és új könyv teljesen feltöltött jó időre, ráadásul fantasztikus élmény volt olyan személyeket élőben megismerni, akikkel már rég óta levelezek, most már a nevekhez arcok és élmények is társultak. Közel 4-5 órát töltöttem a rendezvényen, amire sajnos csak vasárnap jutottam el, mert éppen iskolás hétvégére esett.

Amennyiben kíváncsi vagy az egész élménybeszámolóra, ide kattintva el tudod olvasni.

A Kerstin Gier gyűjteményem tovább bővült



A hónap kedvence

Demi Kirschner - Öld meg Jana Robinst!

Egy apró változás

Sajnos az elmúlt időszakban nem sikerült ugyan azzal a tempóval olvasnom és véleményeznem, általában több az elolvasott könyvek száma, mint a szabadidőm, hogy írjak róla, éppen ezért külön kategóriaként kezelem azt, mit olvasok éppen, és miről következik értékelés a közeljövőben.


Kis lépésekben előre

Áprilisban ismét többen lettünk, 940 fölé ugrott a kedvelések száma, amit nagyon köszönök nektek. A megtekintések száma átlépte a 27 000-et. Ismét nagyon sok pozitív élménnyel gazdagodtam mostanában, hála a rengeteg biztatásnak és kedves levélnek, ezekről következő hónapban mesélni is fogok részletesebben.



Kedvenc idézetem lett

"-(…) az emberi lélek megfullad nevetés nélkül, olyan ez, mint a tüdőnek az oxigén."

Anne L. Green - Eltitkolt múlt


"(…) a pofon és a simogatás között egyetlen különbség van: az első őszintébb."


Demi Kirschner - Öld meg Jana Robinst!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése