2016. május 1., vasárnap

Élménybeszámoló - 2016 Könyvfesztivál


Egy év kihagyás után végre harmadik alkalommal jelenhettem meg a Millenáris Parkban megrendezett Könyvfesztiválon. A helyszín, a programok és a kiadók mind a megszokott módon képviselték a rendezvényt, azonban idén mégis sok minden máshogy indult. Először is, most először vettem részt bloggerként a rendezvényen. Két évvel ezelőtt talán még a Gabo és Könyvmolyképző Kiadón kívül más műveket nem is ismertem közelebbről, így a standokat sem jártam olyan tüzetesen végig, ráadásul minden olyan idegen volt. Soha, egy ismerőssel sem találkoztam könyves rendezvényen. Most áprilisban azonban már egy éves Moly tagságot követően kitárult előttem egy világ, ami eddig számomra ismeretlen volt. Falusi lányként sokáig azt hittem, alig szeret már pár fiatal olvasni, és hogy bele kell törődnöm, nekem olyan barátaim lesznek, akiknek más az érdeklődési körük. Aztán rájöttem, hogy itt, ezen a Moly közösségi oldalon egy igazi, hatalmas közösség várja, hogy csatlakozzanak hozzájuk, a rengeteg bloggerről már nem is beszélve, aki szeretne olyan barátságra is lelni, ahol az olvasáson kívül, az írás is összeköt bennünket.

Így fordulhatott hát elő, hogy idén nem egyedül töltöttem már a könyvfesztiválomat. Velem volt a vőlegényem, de ezen kívül még mindazok a bloggerek is, akiket sikerült megismernem és nagyon megkedvelnem az elmúlt év során. Ilyen volt Hédi, a Thinking about you bloggere, Uszáma a Könyvspirációk szerkesztője, Macsi a The Book woord-től, Fruzsi a Maybe I'm a bookworm oldaláról és John a Hello Stories blogról. Nagyon örültem nekik, hisz valakit már fél éve nem láttam, másokat pedig február óta. Éppen ezért eshetett meg az is, hogy a csapattal akár hányszor útra keltünk a könyves standok közt, a bejárásunk folyton beszélgetésbe torkollott valahol az út közepén, hiszen úgy örültünk neki, hogy látjuk egymást.

Ez a fesztiválozás az előző évekkel ellentétben sajnos esetemben vasárnapra esett, ugyanis a levelező iskola elveszi a két hetente esedékes péntek délutánjaimat és szombatjaimat is. Vasárnap viszont az egy hét fárasztó munka és tanítás ellenére is, már 6 órákkor felkeltem, és nyitásra a helyszínre utaztam. Út közben rengeteget gondolkoztam azon, milyen könyveket is szeretnék én a fesztiválon megszerezni, mert a korábbi évekhez képest a könyvválasztási szempontrendszerem is rengeteget változott. Annyit biztosra tudtam, hogy a két új, a fesztiválra megjelent Gabo könyv nélkül nem jöhetek haza. Más volt az idei évben az is, hogy már munkahelyem van, ezért nem a zsebpénzem határolja be, mit szeretnék vásárolni. Ennek ellenére mégsem kezdtem féktelen költekezésbe a drága tandíjak és iskolába utazási költségek miatt. Végül, ahogy az egyik képen is látszik, 6 könyvvel érkeztem haza, ezek közül egyiket Héditől kaptam ajándékba, ugyanis látta, hogy a Végzet ereklyéi sorozat első része még hiányzik a gyűjteményemből. Nagyon köszönöm neked még egyszer, Hédi! Egy tündér vagy! 

A vasárnapi fesztiválozás senki számára sem indulhatott felhőtlenül. Akkora szélvihar volt, hogy az esernyő használata lehetetlenné vált. Az ítéletidő miatt úgy sejtem, kevesebben lehettek jóval ezen a napon, mint az előzőeken. Hiányoltam a piknikezés lehetőségét, és a kinti standokat is, de azért volt valami meghitt abban, hogy egy benti, meleg helyre szorultunk órákra. Könyves rendezvényen vagy dedikáláson kifejezetten nem vettem részt, sajnos amik a legközelebb álltak volna hozzám, azok az előző napokra estek. Egy A. M. Aranth aláírást azért sikerült az új könyvembe szereznem és egy közös fotót, ennek nagyon örültem. Közel 4-5 órát töltöttem a rendezvényen, ahol sikerült többször is átfutnom a standokat és rengeteg ismerős arccal találkoznom az internetről és a kiadók kínálata közt is.

A kiadókról:

Vasárnapra sajnos a könyves rendezvények nagy része lement, ezért nem tudok egy teljes képet alkotni arról, melyik kiadó volt a legfelkészültebb és hol szerveződtek a legjobb programok. Azok alapján, amit viszont láttam, úgy érzem, a Gabo - Ciceró - Akkord Kiadó kimagaslóan megérdemel pár szót. Rengeteg új művel érkeztek a fesztiválra. Ezeknek már hetek óta hangot is adtak, nem beszélve arról, hogy volt köztük sok, melyekre hosszú idő óta rengetegen vártunk. Egy dedikálásuknak is szemtanúja voltam, ahol akkora volt a sor, hogy akár több órát is várakoznia kellett az érdeklődőknek. Nálam tehát minden szempontból ők hozták az egyik legmagasabb színvonalat. 

Második kiadó, akit kiemelnék, az az Athenaeum. Őszintén látszott, hogy szintén egy olyan csapattal van dolgunk, akik odafigyeltek arra, hogy legyen rengeteg új kiadvány, ami közül választhatunk és program. Reklámok, plakátok tömkelege segítette az olvasó közönség tájékozódását abban, mit kínálnak, és ahogy elnéztem, segítségre is akadtak azok a vevők, akik kíváncsiak voltak egy-egy mű tartalmára. Szemtanúja voltam, egy nagyon ötletes könyvbemutatójuknak is, ami elnyerte a jelenlévők tetszését, így az enyémet is.

A Könyvmolyképző Kiadó programjainak többségéről lemaradtam, de hallomásból tudom, hogy ezek is nagyon jól sikerültek, és szórakoztatták az ifjúságot. Rengeteg dedikálás, kedvezmények kisorsolása... Nagyon tetszenek ezek a kezdeményezések. Ezen kívül apró ajándékokkal is kedveskedett a szervezet az olvasóinak.

Nagy öröm volt látni, hogy a Twister Média is képviseltette magát a rendezvényen. Az ő esetükben a megjelent művek száma még nem tett lehetővé egy nagyobb standot, azonban úgy érzem az eddig olvasott könyveik alapján, hogy rengeteget fogunk még hallani róluk, akár már a Könyvhéten is. Szerintem nem vagyok vele egyedül, ha azt mondom, tűkön ülve várom a Jók és rosszak iskolája folytatását. A kiadó vezetőjétől ráadásul fantasztikus híreket is hallottunk, a jövő évben talán lesz alkalmunk, a két, talán leghíresebbé vált művük szerzői közül valamelyikkel találkozni. 

A Főnix Könyvműhely és a Fumax Kiadó is rengeteg íróval és új kiadásokkal várta az olvasókat. Az ő esetükben a barátságos fogadtatás volt az egyik legnagyobb pozitívum, illetve az, hogy különleges ajándékot is kaptunk az itt megvásárolt műhöz, egy kitűzőt. Én még csak a közelmúltban kezdtem egyre jobban megismerni ezt a két kiadót és annak műveit, azonban ha azok továbbra is ilyen jók lesznek, tovább gazdagodik a kedvenceim listája.

Számotokra hogy telt ez a könyvfesztivál? Volt esetleg valaki, aki látott, de én még nem ismertem meg? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése