2016. június 5., vasárnap

Május

Talán az elmúlt két év legkevésbé olvasmányos, könyves, blogos hónapján mentem keresztül. Már április utolsó hetével megkezdődött a vizsgaidőszakom, ami hat vizsgát foglalt magába. Ezeket legnagyobb megkönnyebbülésemre sikerült egytől egyik 4-es - 5-ösre teljesíteni, de ez csak úgy sikerülhetett, ha most azok a dolgok, amiket szeretek, háttérbe szorulnak. Mindemellett a munkahelyemen is elkezdtem betanulni az új munkakörömben, ami sokszor túlórát jelent, hisz szerettem volna azokkal tartani a munkatempót, akik már évek óta a szakmában vannak. Ha nem is maradéktalanul, de talán ez is sikerült, így ez egy kellemes hónap volt, de rengeteg energiát felemésztett. Június elsejével azonban kezdetét vehette a nyár és ez a 
következő hónapomon már meg is fog látszani. Ahogy majd bejegyzésben olvashatjátok, már időtlen idők óta nem volt ilyen, de most nem vettem új könyvet, mert a Könyvfesztiválon sikerült hónapokra olvasmányokat szereznem. A sorozatokhoz és a filmnézéshez viszont egyre inkább kedvet kaptam, egész hónapban nyomon követtem például az újra elinduló Trónok harcát, befejeztem a Vámpír naplók aktuális évadját és a Shadowhunters folytatására is rávettem magam, bármennyire is szörnyű volt a kezdet. Igaza volt azoknak, akik írták, hogy idővel egy kicsit javul a színvonal. Egyre inkább megszerettem én is. Ha időm mégis engedte, leginkább a napozóágyban vagy egy pléden fekve olvastam a szabadban, illetve a vizsgákról haza felé tartva a hosszú vonat utakon.

Olvasmányaim:

Mindössze két könyvet olvastam el a hónapban, a minőség azonban mindenért kárpótolt. Az Athenaeum Kiadó A Vétkes című regénye olyannyira telitalálat volt nálam, hogy szörnyű harcokat vívtam, amikor a tanulás és a regény közt kellett választanom. Ezt az értékelést rengetegen meg is tekintettétek, szinte rekord lett és ennek nagyon örültem, mert tényleg boldoggá tenne, ha ez a történet sokakhoz 


eljutna. A másik olvasmányom Az árulás csókjának folytatása volt, ami annyira gyönyörű, hogy meg kellett mutatnom minden barátnőmnek. Ezt a mesét leginkább úgy olvastam, hogy miután egy tételt megtanultam, egy fejezettel megjutalmaztam magamat a könyvből. Ez a hónap is változatos volt tehát olvasmányok terén és csak jó élményekkel gazdagított.





Cecelia Ahern - A Vétkes
saját példány




Mary E. Pearson - Az árulás szíve
saját példány

Filmélményeim:

Ez a történet egészen mókás, hogy miért szerepel a látott filmjeim közt valami igazán csajos klasszikusok, és ezzel szemben egy mai humoros, szuperhősös sztori. Mikor egész véletlenül megtudtam, hogy a vőlegényem még nem látta a Brigit Jones-t és azt sem tudja miről szól, teljesne elképedtem. Csak arra tudtam gondolni, hogy látnia kell. És hát elérkezett a pillanat, mikor nem volt előlem menekvés. A bosszú pedig a két csajos filmért, amit hozzá



kell tennem, élvezte Ádám is, éppen olyan jókat nevetett rajta, mint én, a Deadpool volt, ami hát, hogy is mondjam, nem az én világom. Az előzetesei jópofák voltak, de számomra túl részletesek, biztos voltam benne, hogy ez a sztori már semmi újat nem fog tudni mutatni, és bár nem teljesen lett így, de a kedvencem sem lett. Sebaj, majd kárpótol ez miatt az a rengeteg jó mozifilm, ami még vár az év második felében.





Bridget Jones naplója (2001)










Bridget Jones naplója 2 (2004)









Deadpool (2016)

Májusi eredménykimutatás

Elolvasott könyvek száma
2
ebből e-könyv0
ebből könyvtári könyv
0
Elolvasott oldalak száma
792 oldal
Felkerült könyves értékelések száma
4
Új polclakók
0
Az idei évben elolvasott könyvek
22
Megnézett filmadaptációk
3
Megnézett sorozatrészek
12

Ez történt a blogon
Hírek, érdekességek

Álomgyár angyalai dedikáláson jártam

Szerencsésnek érzem magam, amiért az Álomgyár kiadó három sikeres írónője, Borsa Brown, Anne L. Green és R. Kelényi Angelika épp Vácra látogatott elsőként, abba a városba, ahol én is dolgozom, nem is volt kérdéses a részvétel. Anne L. Green közvetlen természetével teljesen lenyűgözött, nagyon aranyos volt, míg Borsa Brown őszinte és szintén barátságos. Hármuk közül Angelika pedig leginkább a humor és a szókimondás képviselője volt, érdekes személyiségét megismerve nagyon kíváncsi lettem könyveire. Három regényemet is dedikáltathattam és mindemellett pár szót is tudtam beszélni az írónőkkel, ezért szerintem, aki teheti, ne hagyjon ki egy ennyire jó rendezvényt és lehetőséget a barátkozásra.

A teljes élménybeszámolót itt elolvashatod.

Nyereményjáték dedikált könyvjelzőkért

A hónap első felében nyereményjátékot szerveztem, ahol Anne L. Green jóvoltából új könyvéhez, az Eltitkolt múlthoz készített könyvjelzőket nyerhettetek, amiket az írónő dedikált is mielőtt közkincsé tette. Ezen a játékon negyvenen vettetek részt, közületek öt szerencsést választhattam.

A hónap kedvence

Cecelia Ahern - A Vétkes

A megérkezett nyereménykönyvjelzők
Ismét többen lettünk

Annak ellenére, hogy én a hónap során az élet más területein voltam aktív, ti mégis szép számmal érkeztetek. Több, mint 40-el lettünk többen a blog Facebook oldalán, míg a feliratkozók is érkeztek páran. Ezt nagyon köszönöm nektek! Remélem a nyáron sokkal több bejegyzéssel és érdekességgel, játékokkal tudok majd érkezni.

Napokon belül érezik a könyvhét

Való igaz, még mindig azt az elvet vallom, hogy ez a program borzalmas időpontra lett téve, túl közel a Könyvfesztiválhoz, mégis izgatottan várom én is a jövőhéten megrendezésre kerülő szabadtéri vásárt. Amennyiben részt tudok venni, szombaton vagy vasárnap reggel fog ez megtörténni és leginkább csak kikapcsolódási céllal, hiszen még a Könyvfesztiválon vásárolt könyvek többsége is rám vár.





Kedvenc idézetem lett

"(…) a tett szebben szól ezer szónál."

Cecelia Ahern - A Vétkes


"Az értelemből épített tornyok a fák tetejéig érnek. A hitből építettek a csillagokig."

Mary E. Pearson - Az árulás szíve

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése