2016. július 11., hétfő

Június

Gyönyörű ez a nyár, forró, eseménydús és vidám, tele változásokkal. Nem telhet el úgy hétvége, hogy ne történne valami, hogy ne mennék el vásárolni, strandra, vagy ne a kutyussal sétálnánk a szabadban. A mozgolódáson kívül a második legmeghatározóbb a mindennapjaiban  a sorozatok lettek. Ha tehetném egész nap csak a képernyő előtt ülnék és ezeket bámulnám. Ismételten tehát abba a csapdába estem, hogy túl sokat akarok, mégis alig van ebből idő egy- két szabadidős tevékenységre. Szeretnék felkészülni egy német szaknyelvi nyelvvizsgára, könyvet írni arról a történetről, ami már olyan régóta megfogalmazódott az elmémben, tornázni napi rendszerességgel, a blogot írni még többet és többet... Olvasni akarok, minden nap legalább két sorozat részt megnézni és rengeteg időt tölteni a  kutyusommal.
Már felsorolni is sok idő volt, mennyi rengeteg dolog van, amire vágyom, hát még megvalósítani. Egyenlőre nem határolódtam el jobban semelyik mellett sem. Míg múlt héten minden nap tornáztam, addig ezen a héten, amint hazaérek a sorozatoké a főszerep. Ezek közül is kifejezetten egyé, a The 100 című sorozaté, ugyanis teljesen elvarázsolt, magával ragadt. Ma már a munkába is olyan fonott hajat készítettem, amilyet Octavia szokott viselni, az egyik főszereplő. Ilyen vagyok én. Egy lány, akit annyira képes egy történet beszippantani, hogy az hónapokig képes meghatározni engem. Akárcsak a könyvek esetén. Nem lesz tehát ez a hónap tartalmas, ezt látni fogjátok az összefoglalómból, azonban, ha az olvasás terén nem is, az élet más területein annál inkább az volt. Vidáman búcsúzom a Júniustól.

Olvasmányaim:

Már közel fél éve hónapról hónapra olyan könyvek akadtak a kezemben, amiket imádtam, folyton folyvást új kedvenceket találtam, most erre a hónapra mégsem volt ez jellemző, egyetlen könyvre sem tudtam maximális pontot adni. Az időszak elején egy olyan könyvet olvastam, ami nem igazán nyerte el a tetszésem, éppen ezért csak lassan haladtam vele. A Június második felére azonban kezembe akadt a Gabo kiadó könyve, a Rengeteg. Ez a mű már sokkal


közelebb állt a szívemhez, lekötötte a figyelmem, ezért gyorsabban haladtam. Aztán új vizekre eveztem egy olyan kiadóval, akitől korábban még egy könyvet sem olvastam. Az első benyomások jók voltak, így hát meggyőződésem, hogy az I.P.C. kiadó is visszatérő szereplője lesz az életemnek. Három mű fordult meg tehát a kezemben, ami nem sok, de talán majd a következő hónapokra jobban visszatér az olvasási kedv.



Jennifer A. Nielsen - A szökött király
kölcsön kaptam



Naomi Novik - Rengeteg
saját példány


Új polclakóim:

Két könyvel bővült a polcom, melyek mindketten a falon kapnak majd helyet. A Jók és rosszak iskolájának folytatása számomra az egyik legjobban várt idei mű, már azóta bele is kezdtem ennek olvasásába. Egyszerűen valami hihetetlenül gyönyörű élőben ez a mű. A Szulejmán és a a magyar udvarhölgy  az Álomgyár angyali dedikáláson keltette fel  az érdeklődésemet. Szeretem a történelmi romantikusokat, ezért ahogy mesélt róla a szerző, tudtam, hogy ez az írás nekem való. Azóta ki is olvastam, így hamarosan erről



következik értékelés. Fontos azt is megemlítenem, hogy bár részt vettem a Könyvhéten, kibírtam, hogy ne vásároljak könyvet. Szerintem mondanom sem kell, hogy így nem élveztem annyira az eseményt, mint a Könyvfesztivált, viszont aki házat akar a közeljövőben, az ne panaszkodjon, némán tűrtem sorsomat, hogy most nem költekezhetek. Ez alól csak egy- egy könyv szokott kivételt élvezni. amiket kultúra utalványokból vásárolok, hiszen azt úgysem tehetném félre.





R. Kelényi Angelika - Szulejmán és a magyar udvarhölgy









Soman Chainani - Itt nincsenek hercegek

Filmélményeim:

Minek is lett volna szükségem filmekre, ha sorozatfüggő lettem? Míg a Június első felében az Ősök harmadik évadját fejeztem be, addig a másodikban leírhatatlan The 100 függő lettem. Az első két rész még nem tudott levenni a lábamról, de amit a második évad hozott, az egy hihetetlen élmény. Ezen kívül a Trónok harca hetente megjelenő új részét is folyamatosan nyomon követtem, és a Shadowhunters első évadjára is pontot tettem. Filmet igazán csak





egyet néztem meg, de azt a moziban, ugyanis megjelent a Warcraft játék történetének egy megfilmesített változata. Elképesztően jó volt, még jobb, mint amire számítottam. A helyszínek és a szereplők élethűen megjelentek, csakúgy mint a játék hangulata. Imádtam, hogy volt benne egy kis romantika is, úgy lett megalkotva, hogy egyaránt tetsszen a fiúknak és lányoknak, a játékosoknak, de az ismeretlen vizekre evezőknek is.





Warcraft (2016)









Originals (3. évad)









Shadowhunters (1. évad)








Game of Thrones (6. évad)








The 100 (1. évad)

Júniusi eredménykimutatás

Elolvasott könyvek száma
3
ebből e-könyv0
ebből kölcsönkapott könyv
2
Elolvasott oldalak száma
1324 oldal
Felkerült könyves értékelések száma
2
Új polclakók
2
Az idei évben elolvasott könyvek
25
Megnézett filmadaptációk
1
Megnézett sorozatévadok
4

Ez történt a blogon
Hírek, érdekességek

Könyvhéten jártam


Nagyon sokáig gondolkoztam, hogy idén is részt vegyek-e a Könyvhéten, ahol tavaly voltam első ízben, és nagyon tetszett. Tudtam, hogy a Könyvfesztiválon vásárolt könyvek nagy része, még rám vár, és hogy most új szerzemények szóba sem jöhetnek, mikor saját házra gyűjtök. Meggyőztem azonban magam, hogy vásárlás nélkül is jól érezhetem magam, és ez nagy részt így is lett. Jó volt a hangulat, az idő, sok sok ember vett körül, ismerősöket láthattam, és a barátom Ádám, végre megszerezte az újonnan megjelenő Hajnalcsillagot, a sorozata befejező kötetét, és az ő öröme is boldoggá tett. A sok csábítás ellenére nem vettem tehát könyvet, azonban nem bántam meg, hogy részt vettem.
Szentjánosbogár rajzás - Legcsodásabb élményeim egyike

Nem egy elhíresült program, pedig az egyik legszebb csoda, amit a természet adhat a Szentjánosbogár rajzás, amit életemben először láthattam a Börzsönyben, Királyréten. Alig pár száz métert sétáltunk a barátommal egy tavacskához, mikor a nap már lemenőben volt. Fél tízig kellett várnunk a nagy pillanatra, mikor az első zöld fény felvillant és elrepült tőlünk, alig pár méterre. Ezt követően bármerre néztünk, mindenhol ott repültek a fényes bogarak, akik az embertől cseppet sem félve szelték az erdőt. A visszaúton már a sötét erdőn kellett átkelnünk, mégsem volt szívem a telefonommal világítani az utat, hogy még az utolsó pillanatokban is kiélvezhessem, a kis tündéreknek tűnő bogarak látványát. Feledhetetlen élmény, mindenkinek csak ajánlani tudom.

Hónap kedvence

       Naomi Novik - Rengeteg


Ezren lettünk, nyereményjátékkal ünnepeltünk

Azt a pillanatot sajnos nem tudnám szavakkal visszaadni, mikor egy hétköznap reggel megláttam, azt a bizonyos számot a kedvelőknél. Ez az egész olyan apróságnak indult, magamért, valami szépért, valami naplószerű megemlékezésért. Aztán jöttetek ti, és az egész még sokkal több lett és jobb. Az idei harmadik nyereményjátékra ezért nem is lehetett volna megfelelőbb alkalom. Mikor a Jók és rosszak iskoláját megvettem magamnak, vettem egy példányt nektek is, akárcsak a Rengeteg esetén. Mint mindig, a nyereményeknél magamból indulok ki, és egy picit a Molyocskák kívánságlistájából is. A nyertesekhez azóta oda is ért a két nyereménykötet.
Ivett nyereménye
Dóra nyereménye











Kedvenc idézetem lett

"(…) Az embernek át kell verekednie magát a bozóton és a fák között, és minden alkalommal másfelé kell indulnia."

Naomi Novik - Rengeteg


"Egyfolytában férfiakhoz méltó törekvésekről olvasunk, nemes cselekedetekről, a világ jobbá tételéről és hasonlókról. Olvasunk és beszélünk róluk, de egyiket se csináljuk."

Cynthia Harrod-Eagles - Goodbye, Piccadilly

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése