2017. február 2., csütörtök

Harry ​Potter – Mágikus tárgyak színezőkönyv


Kiadó: Gabo
Eredeti cím: Magical artifacts coloring book
Megjelenés éve: 2016
Eredeti megjelenés: 2016
Oldalszám: 96 oldal
Téma: színezőkönyv


Fülszöveg:

Harry Potter világa a repülő seprűktől a harapós tankönyveken át az éneklő kalapokig tele van mágikus tárgyakkal. Ez a színezőkönyv a Harry Potter-filmek izgalmas kellékei által ihletett részletgazdag rajzokkal lehetőséget ad a rajongóknak, hogy kiszínezzék a rivallókat és a horcruxokat és mindent, ami a szemük elé kerül. A könyvben a jelenetfotókból és a filmhez készült lenyűgöző grafikákból is találunk válogatást, amely további ihletet adhat kreativitásunknak.

A színező könyvről:

Talán Johanna Basford gyönyörű illusztrációival vette kezdetét az a felnőtt színező őrület, ami még ma is hódít. Először jöttek a kert, a dzsungel és az óceán motívumai, majd egészen más útra tértek át a foglalkoztató könyvek, mikor is egyre tematikusabb, célcsoportokhoz köthető verziók láttak napvilágot. Mára már az olvasóközönség beszerezhet olyan színező könyvet is, ami egyik kedvenc olvasmányához köthető. A Gabo Kiadó kínálatát tekintve külföldön már megjelent Kiera Cass Párválasztó sorozatának kiszínezhető változata, vagy éppen a Vörös királynő, de más kiadó kínálatából sem nehéz ilyet találnunk, úton van már például Cassandra Clare ányvadászos kiadványa is. Amit viszont már hazánkban is lehet például kapni, az a Harry Potterhez készült Mágikus helyek és karakterek, Mágikus lények és Mágikus tárgyak színező könyv. Szerintem ez a három mű nem csak kellemes szórakozást nyújt a hétköznapokban, gyógyítja a lelket, de még Harry Potter gyűjteményünket is még szebbé varázsolhatja.
Én legszívesebben meleg napokon nyúlok a színező könyveimhez, mikor az idő megengedi, hogy kivigyem a pokróckámat, és a napon barnuljak, miközben jót szórakozom. Télen ettől valamivel ritkábban színezek, hiszen sötétben indulok munkába, még 6 óra előtt, és többnyire már sötétbe is érkezek haza. Persze természetes fény hiányában is lehet alkotni, viszont ilyenkor érdemes a lámpafényhez költöznünk a szobában, és még precízebben figyelni munkánkra, hogy ki ne csússzunk a vonalakból.

Mikor először hallottam a Harry Potter színező könyvekről, biztos voltam benne, hogy én ki szeretném színezni az egyiket a hideg idő ellenére is, hiszen nagy rajongója vagyok a varázsvilágnak. A választásom a Mágikus tárgyakra esett, ugyanis úgy gondoltam, ebben lehetnek a legegyszerűbb illusztrációk, amik talán nem haladják meg a kézügyességemet. A könyvet már a kezemben tartva viszont látom, hogy ebben a kiadásban akadnak egészen egyszerű, kevesebb színezést igénylő tárgyak, és a kihívások kedvelői számára összetett, bonyolult motívumok is.

A Mágikus tárgyak olyan gyönyörű, élethű illusztáricókat tartogat a színezők számára, amik garantáltan gyönyörködtetik majd mindenki szemét. Minden szimbolikus, a sorozat szempontjból fontos tárgy megjelent itt, mint például a tekergők térképe, hollóhát diadémja, Griffendél kardja, Harmione időnyerője és még sorolhatnám. De olyan oldalak is akadnak, amikre nem is számítanánk. Mókás, vidám hangulatú, változatos az összeállítás. Ezen kívül pár karakter is megjelent a könyvben, mint Hermione, a Harry Potter és a Tűz serlegében viselt báli ruhájában, Harry Potter egy kvídicsmeccsén, vagy Neville Longboton, azon a jellegzetes pillanaton, mikor Griffendél kardját tartja a kezében a záró kötetben. Azok számára, akik nem szeretnének túlságosan elrugaszkodni a valóságtól, a könyv vége tartogat számukra egy meglepetést, ott ugyanis színes képen is megleshetjük egy-két tárgy eredeti külsejét. Gyönyörű, csillogó papíron, jó minőségben. 

A képek összetettsége alapján azt mondanám, a felnőtt színezők közé sorolható, azon belül viszont mind az ügyesebbek, mind az ügyetlenebbek, mint én, találni fognak benne maguknak való alkotást. Körülbelül, olyan 70 kiszínezhető rajz kap helyet a könyvben, Ez a mennyiség éppen elég lehet több hónapra is, hisz nekem még az egyszerűbbek közül választott rajz is körülbelül két óra alatt készült el.

Mivel színezzek?

Én a színezéshez egy Stabilo tűfilc készletet szereztem be. Szerintem a hagyományos vastagságú filceket ne használjátok ezekben a könyvekben, mert a vastagságuk miatt nehéz lenne velük dolgozni, másrészt átütnek a papíron. Sajnos még ez a 0,5 mm-es vastagság is helyenként átütött, leginkább ott, ahol többször mentem át egy vonalon. Ha tudtok még valami ettől is kevésbé erősen fogó megoldást, én mindenképp azt javaslom, vagy pedig a Stabilo filceket, de bánjatok vele csínján. A ceruzák viszont meglepően jól fogtak a papíron. Nem eredményeznek erős színárnyalatokat, de nagyon szépen lehet velük árnyalni. A videóban elkészített munkámhoz én kivételesen festéket is használtam, méghozzá a Pentart egy arany árnyalatát, mert úgy gondoltam ez jól illene a cikeszekhez, és hogy egy ceruza nem képes ilyen szép színt visszaadni. Olyan szempontból egy rosszabb döntés volt, hogy a hátulsó illusztráció kicsit megsínylette, az eredmény viszont magáért beszél. Viszont javaslom, ilyen megoldáshoz nagyon vékony ecsetet szerezzetek be, még a videón láthatótól is sokkal vékonyabbat, amivel könnyedén tudtok apró felületen is dolgozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése